שתף קטע נבחר

צפו: צונאמי במאיורקה

שינוי מהיר של לחץ ברומטרי גרם להיווצרות גלים בגובה מטר וחצי, "צונאמי קטן", והם הציפו ברים ומסעדות בכמה אתרי נופש בספרד. אין נפגעים. ובגרינלנד: חשש מצונאמי בגלל קרחון עצום שצץ מול החוף

נופשים באתרי הנופש במאיורקה ובמנוקרה שבספרד תיעדו אתמול (יום א') צונאמי שפקד את האזור, הציף מסעדות וברים, וסחף שמשיות, ספות וסירות שעגנו בחופים.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ספרד מאיורקה צונאמי קטן ()
הצונאמי הקטן בחופי ספרד

ספרד מאיורקה צונאמי קטן ()

הצונאמי, בגובה של כמטר וחצי, פגע בין השאר בעיר הנמל סיוטדלה, בחוף המערבי של מנוקרה. הוא היכה בשעת בוקר מוקדמת, כשהחופים היו ריקים כמעט לגמרי. לא דווח על נפגעים.

 

בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות נראו בין השאר בעלי סירות מנסים להגן על סירותיהם ולמנוע מהם להיסחף אל הים.

 

צונאמי כמו זה שפקד את האזור אתמול מכונה "מטאו-צונאמי", והוא מתרחש כתוצאה משינוי מהיר של לחץ ברומטרי. צונאמי מסוג זה קטן יותר מצונאמי רגיל, שגובהו יכול להגיע למטרים רבים ושיכול לגבות עשרות אלפי הרוגים, כפי שקרה ביפן ב-2011, ומאות אלפים, כפי שקרה בדרום מזרח אסיה ב-2004.

גרינלנד קרחון ענק חשש צונאמי (צילום: רויטרס)
הקרחון העצום שצץ מול גרינלנד. 100 מטר - עם סדקים וחורים(צילום: רויטרס)

ובינתיים, בגרינלנד הרחוקה חוששים מצונאמי מסיבה אחרת לגמרי – קרחון עצום נסחף אל חופי כפר שם, וחוששים שהקרחון יתפרק ויגרום לגלים אדירים. הרשויות ביקשו מתושבים באינרסואיט להתפנות מאזור החוף מחשש שהקרחון, שגובהו כ-100 מטרים, יגרום להצפת האזור.

 

ביישוב, שבצפון-מערב גרינלנד, חיים 169 תושבים. קרחונים גדולים מתקרבים אליו מעת לעת, אבל קרחון גדול כמו זה שנצפה לפתע באזור ביום חמישי שעבר לא זוכרים שם. התושבים זיהו בו סדקים וחורים, ולכן התעורר החשש שהוא יתפרק.

 

בשנה שעברה נהרגו ארבעה בני אדם ועוד 11 נפצעו כשרעידת אדמה יצרה גלי צונאמי והם היכו באי השייך לגרינלנד, נוגאסטיאג. כמה בתים קרסו אז אל הים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים