שתף קטע נבחר

טראמפ שוב נגד המודיעין האמריקני: "רוסיה לא מתערבת"

לאחר שהנשיא האמריקני עורר סערה כשצידד במקבילו הרוסי על פני סוכנויות המודיעין האמריקניות בעניין ההתערבות הרוסית בבחירות - וחזר בו - טראמפ שוב מסתבך. לאחר שנשאל אם רוסיה עדיין שמה לעצמה מטרה להתערב בארה"ב השיב הנשיא בשלילה. הבית הלבן: "הוא אמר לא לשאלות"

 

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשאל היום (ד') אם הוא חושב שרוסיה עדיין מתערבת בנעשה בארצות הברית - והשיב בשלילה. בכך, סתר טראמפ, בפעם השנייה השבוע, את העמדה המודיעינית האמריקנית - וצידד בעמדתו של מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין.

 

סוכנויות המודיעין האמריקניות מאמינות שרוסיה ממשיכה לפעול ולהתערב בנעשה בארצות הברית, לקראת הבחירות לקונגרס שיתקיימו בנובמבר הקרוב. הסוכנויות מאמינות שרוסיה התערבה בבחירות האחרונות לנשיאות לטובתו של טראמפ ונגד המתמודדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ מסיבת עיתונאים (צילום: AFP)
טראמפ ופוטין בהלסינקי(צילום: AFP)

ולדימיר פוטין עם דונלד טראמפ ומלניה טראמפ בהלסינקי (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

עיתונאית שאלה היום את טראמפ בתום ישיבת קבינט אם רוסיה ממשיכה בהתערבות - והנשיא השיב: "לא". הוא אמר עוד: "אנחנו במצב טוב מול רוסיה. לא היה נשיא קשוח כלפי רוסיה כמוני. צריך להסתכל על המספרים ולראות מה עשינו. לראות את הסנקציות, השגרירים שלא שם ומה שקורה בסוריה. הנשיא פוטין יודע את זה יותר טוב מכולם, בטח יותר מהתקשורת. הוא מבין את זה והוא לא מרוצה מזה, והוא לא צריך להיות, כי אין נשיא קשוח יותר כלפי רוסיה ממני".

 

לאחר זמן קצר נמסר מהבית הלבן כי הנשיא טראמפ אמר "לא" למתן מענה לשאלות כתבים, ולא כתשובה לשאלה האם רוסיה ממשיכה בהתערבות.

 

: רוסיה גייט התערבות רוסיה ב בחירות ארה

לפני יומיים ניסה טראמפ לכבות את השריפה שהצית במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת עם פוטין בפסגת הלסינקי - כשאמר כי הוא מאמין לפוטין כשהוא אומר שרוסיה לא התערבה בבחירות. טראמפ אמר לכתבים בוושינגטון שהוא התבלבל והתכוון לומר בדיוק ההפך.

 

אתמול ניסה טראמפ להמשיך ברגיעה: "כל כך הרבה אנשים עם אינטליגנציה גבוהה אהבו את ההופעה שלי במסיבת העיתונאים בהלסינקי", כתב הנשיא האמריקני בטוויטר שלו. "פוטין ואני שוחחו על הרבה נושאים חשובים בפגישה המוקדמת שלנו. הסתדרנו, מה שבאמת מטריד הרבה שונאים שרוצים לראות קרב אגרוף. התוצאות הגדולות יגיעו!".

 

בציוץ אחר הוסיף: "יש אנשים ששונאים את העובדה שאני ופוטין מסתדרים. הם היו מעדיפים לצאת למלחמה מלראות את זה". לפי הנשיא ל"תופעה" הזו יש שם: "תסמונת הטרדת טראמפ".

דן קואטס (צילום: AP)
"היינו ברורים - רוסיה ממשיכה לחתור תחת הדמוקרטיה שלנו". קואטס(צילום: AP)

 

ראש סוכנות המודיעין הלאומית האמריקנית, דן קוטס, מסר לוועדת קונגרס בחודש פברואר האחרון כי הוא כבר ראה הוכחות לכך שרוסיה פועלת לקראת

הבחירות לקונגרס האמריקני בנובמבר.

 

בנוגע לדבריו של טראמפ במסיבת העיתונאים בהלסינקי אמר קוטס: "היינו ברורים בהערכות שלנו בנושא ההתערבות של רוסיה בבחירות ב-2016 ועל כך שהיא ממשיכה לחתור תחת הדמוקרטיה שלנו בצורה מתמשכת וחודרנית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
סערת טראמפ-פוטין בהלסינקי
צילום: AFP
מומלצים