שתף קטע נבחר

המרגלת הרוסייה בארה"ב: "השתמשה בסקס להשגת קשרים"

הוארך מעצרה של מריה בוטינה שהואשמה בריגול לטובת רוסיה. התביעה: היא ניהלה מערכת יחסים עם פוליטיקאי אמריקני ככיסוי לפעילותה החשאית והציעה לקיים יחסי מין בתמורה לתפקיד. הקרמלין על המעצר: "היסטריה אנטי-רוסית"

 

 

מריה בוטינה בת ה-29, פעילה למען זכויות נשיאת נשק בארצות הברית, נעצרה בתחילת השבוע והואשמה בריגול לטובת רוסיה ובניסיון להשפיע על המערכת הפוליטית בארצות הברית. התובע בוושינגטון מסר כי היא ככל הנראה הייתה בקשר עם גורמים רוסים בזמן שגרה בארה"ב, והשתמשה במערכות יחסים, סקס ומרמה כדי ליצור קשרים עם גורמים בעלי השפעה.

 

התביעה טוענת כי ניהלה מערכת יחסים עם פוליטיקאי אמריקני, ששמו לא נמסר, והתגוררה עמו - "כאמצעי חיוני בלבד" לכיסוי פעילותה למען רוסיה. עוד נטען כי היא הציעה לקיים יחסי מין עם אדם נוסף, בתמורה לתפקיד בשדולה. מסמכי בית המשפט לא פירטו את שם השדולה.

 

בוטינה משפט (צילום: רויטרס)
בוטינה בבית המשפט(צילום: רויטרס)
 

השגרירות הרוסית בארה"ב מסרה היום (ה') כי גורמים רשמיים יבקרו את בוטינה במעצר "ויספקו לה את כל הסיוע הנצרך". הממשלה הרוסית התנגדה למעצר וכינתה אותו "היסטריה אנטי-רוסית".

 

על פי התביעה, ה-FBI צילם את בוטינה במרץ האחרון כשהיא סועדת ביחידות במסעדה עם דיפלומט רוסי - שחשוד כסוכן מודיעין. התובע מסר כי בידה של בוטינה מספרי טלפון ופרטי קשר של אישים שחוקרים אמריקנים מאמינים כי פעלו ב-FSB - שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, סוכנות שנייה ל-ק.ג.ב. בנוסף הוצגו מכתבים שנמצאו בביתה שכללו אזכור של הצעת עבודה אפשרית מה-FSB. היא צולמה גן עם סרגיי סקלייק, השגריר הקודם הרוסי בוושינגטון.

 

תואר כי בוטינה פעלה ליצור ערוצי תקשורת חשאיים בין הקרמלין לארגונים פוליטיים בארצות הברית, בהם ה-NRA - איגוד הרובאים הלאומי. נמסר כי בוטינה עבדה על פי בקשתו של פקיד ממשל רוסי בכיר לא מזוהה. בעבר זוהה הפקיד כאלכסנדר טורשין, סגן מושל הבנק המרכזי של רוסיה ודמות בכירה במפלגתו של פוטין, ששמו נקשר גם לשירותי הביטחון של רוסיה וגם לפשע המאורגן. טורשין הוא אחד מפקידי הממשל הרוסי והאוליגרכים שהוטלו עליהם סנקציות השנה בשל פעולות שונות הכוללות ניסיון לערער את הדמוקרטיות המערביות.

 

טורשין נהיה חבר באיגוד הרובאים ב-2012. עורך דינה של בוטינה, רוברט דריסקול, אמר במהלך הדיון כי היא "מפורסמת" ברוסיה בשל עבודתה לזכויות נשק עוד לפני שהגיעה לארה"ב. הוא תיאר כי בוטינה טיפחה קשרים לגיטימיים עם חברי האיגוד בעזרת טורשין, שפעל כ"מנטור" שלה. האיגוד לא הגיב למעצר.

מריה בוטינה אזרחית רוסיה הואשמה בריגול לטובת מוסקבה מסע בחירות טראמפ  ()

בית המשפט האריך אתמול את מעצרה בטענה כי קיימת סכנה ממשית שתימלט. מעצרה בוצע על רקע סימנים כי היא צפויה לעזוב את וושינגטון ואף את המדינה; חוזה השכירות בדירתה צפוי להסתיים בסוף החודש, וחפציה נמצאו ארוזים בזמן המעצר. היא הגישה בקשה לקבלת ויזה שתאפשר לה להיכנס ולצאת מהמדינה.

 

התובע טוען כי מצבה החוקי של בוטינה במדינה מבוסס על הונאה - ויזת סטודנט ורישום לאוניברסיטה אמריקנית שנועדו להסוות את עבודתה החשאית.

 

לאחר השימוע סנגורה דריסקול מסר לכתבים כי בוטינה מכבדת את החלטת בית המשפט - אך מתנגדת אליה נחרצות. "היא הייתה מודעת לחקירה פלילית המתנהלת נגדה במשך חודשים, ולא ביצעה שום ניסיון להימלט". הוא הוסיף כי בוטינה אינה מרגלת, אלא "סטודנטית צעירה שמחפשת לעשות את דרכה בארצות הברית". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בוטינה בבית המשפט. מואשמת בריגול
צילום: רויטרס
מומלצים