שתף קטע נבחר

תיעוד: סופת טורנדו הרסנית במרכז ארה"ב

החזאים לא ציפו לרצף של סופות טורנדו שהיכה במדינת אייווה וגרם לנזקים כבדים - בתים נהרסו וחלק אף נעקרו ממקומם. 10 בני אדם נפצעו. "בעלי הסתכל מהחלון וצעק 'כנסו למרתף, זה ממש כאן'"

 

 

 

רצף של כמה סופות טורנדו היכה אתמול אחר הצהריים (יום ה') במדינת אייווה שבמרכז ארצות הברית וגרם לנזק משמעותי לרכוש ותשתיות. הסופות היכו בעיירות סמוכות לעיר הבירה דה מוין ועקרו כמה בתים ממקומם, בנוסף לעמודי חשמל. 10 בני אדם נפצעו ופונו לבתי חולים. לא נמסר מה מצבם.

 

נזק כבד נגרם לבית המשפט בעיר מרשלטאון וכן לבית החולים "UnityPoint". דוברת בית החולים איימי ורקו מסרה כי 40 המטופלים שהיו מאושפזים בבית החולים פונו לבתי חולים אחרים, אולם המיון נותר פתוח כדי לטפל בנפגעי הסופה. 

סופת טורנדו באייווה ()
בתים ועמודי חשמל נעקרו ממקומם. הטורנדו מכה בבונדוראנט
 

סופת טורנדו באייווה (צילום: AP)
נזק כבד. בית שנהרס במרשלטאון(צילום: AP)
 

סופת טורנדו באייווה (צילום: AP)
הנזק בבית המשפט העתיק במרשלטאון(צילום: AP)

על פי ההערכות, מרשלטאון, ביתם של כ-27 אלף בני אדם, היא העיר שנפגעה באופן הכי קשה בסופה. חומות קרסו ברחובות, רעפים ואף גגות שלמים התנתקו מבניינים והכיפה של מבנה בית המשפט העתיק צנחה לקרקע מגובה 53 מטרים.

 

הסופה היכתה במרשלטאון בזמן שבעלת חנות הבגדים סטפני מוז אכלה את ארוחת הצהריים יחד עם בעלה ג'ון ובנם בן החודשיים. מוז סיפרה כי נשמעה אזעקה ברחובות, ואמה שלחה לה מיד הודעת SMS ובה אמרה לה למצוא מחסה. "בעלי הסתכל מהחלון ואז צעק 'כנסו למרתף, זה ממש כאן'. רצנו פנימה", היא שחזרה בשיחה עם סוכנות הידיעות AP. "שמעו קולות נפץ והרגשנו את משב הרוח אפילו בתוך המרתף. הרכב שלנו נהרס לגמרי ונזק כבד נגרם לתכולת החנות. אבל אנחנו בסדר, אפילו לא נשרטנו".

סופת טורנדו באייווה (צילום: AP)
"שמענו קולות נפץ". ההרס בחנות של סטפני מוז(צילום: AP)

סופת טורנדו באייווה (צילום: AP)
(צילום: AP)

סופת טורנדו באייווה (צילום: AP)
ג'ון מוז מנסה לסדר את החנות ההרוסה של אשתו סטפני(צילום: AP)

 

 

סופת טורנדו באייווה ()
בית נעקר ממקומו בבונדוראנט

סופת טורנדו באייווה ()
עמודי חשמל נעקרים מהקרקע בבונדוראנט

סופת טורנדו באייווה ()
הטורנדו בבונדוראנט

סופת טורנדו באייווה (צילום: AP)
הנזק במרשלטאון(צילום: AP)

סופת טורנדו באייווה (צילום: AP)
(צילום: AP)

בתיעוד מהעיירה בונדוראנט שפורסם ברשת CBS נראה בית אחד נעקר ממקומו, ורעפים רבים מתעופפים באוויר. עוד נראים עמודי חשמל נעקרים מהקרקע.

 

גם העיירה פלה ספגה פגישה קשה של הטורנדו. המשפך של הסופה התקדם הישר לשטח מפעל לייצור מכונות חקלאיות בעת שעובדיו שהו במקום. לוחות מתכת ענקיים עפו באוויר והתפזרו במגרש החנייה, ובאחד המבנים נפער חור עצום.

 

שיין קוקס, קצין במשטרת פלה, מסר לרשת KCCI-TV כי כמה מעובדי המפעל פונו לבית החולים, אך הוא לא ידע לפרט מה מצבם. כוחות ההצלה עדיין בודקים אם יש לכודים בבניין שבו נפער החור.

 

חזאי מזג האוויר אמרו כי סופות הטורדנו נוצרו באופן פתאומי והפתיעו אותם. "הבוקר, לא היה נראה שיש תנאים להיווצרות סופות טורנדו", אמר החזאי אלכס קרול. "ציפינו שאם יהיה מזג אוויר סוער, זה יתבטא בעיקר בסופות רעמים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים