שתף קטע נבחר

אריתריאים מחו מול שגרירות אתיופיה בת"א: "לא שלום אמיתי"

הפיוס המתוקשר בין שתי המדינות האפריקניות לא מרשים את אזרחי אריתריאה שמתגוררים בישראל. מאות מהם הפגינו מול שגרירות אתיופיה: "מבחינתנו אין הסכם, הנשיא שלנו מזלזל בעם, עיתונאים ופוליטיקאים עדיין כלואים"

 

 

מאות אזרחי אריתריאה הפגינו הבוקר (יום ו') בתל אביב מול שגרירות אתיופיה בישראל. המפגינים דרשו מראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד שלא לשתף פעולה עם הרודן האריתריאי איסאייס אפוורקי, על רקע הפיוס בין המדינות.

 

המוחים ביקשו למנוע שיתוף פעולה עד אשר אפוורקי יבטל את השירות הצבאי הכפוי שאינו מוגבל בזמן, ישחרר את האסירים הפוליטיים, יאפשר לגולים האריתריאים לחזור לארצם ללא פגע ויכונן דמוקרטיה במדינה. המפגינים קראו "זה לא שלום אמיתי" ו"צריך שלום בבית".

מפגינים מול שגרירות אתיופיה בתל אביב (צילום: משי בן עמי)
(צילום: משי בן עמי)

טוולדו גברה מיכאל (39), אחד המפגינים שמתגורר בשכונת שפירא בדרום תל אביב ונמצא בארץ כבר 11 שנה, אמר בהתייחסו למחאה כי "אומרים שיש הסכם שלום, אבל הוא נעשה עם הדיקטטור בלי לשתף את העם האריתריאי. אלפים נמצאים בבית סוהר ואין תשובה אם הם ישוחררו עכשיו, העם האריתריאי מפוזר בעולם, אין תקשורת חופשית ויש עיתונאים שכלואים כבר כ-20 שנה.

 

"לא ברור איזה הסכם שלום עשו, אנחנו שואלים את הדיקטטור ואת ממשלת אתיופיה על מה מדובר. מבחינתנו אין הסכם ואין שום דבר אם זה ללא העם. מה שמעניין אותנו זה לעשות שלום בתוך המדינה".

 

טוולדו הוסיף כי אזרחי אריתריאה שגרים באזור הגבול עם אתיופיה נמצאים בחוסר ודאות לנוכח הפיוס. "הייתה מלחמת גבולות עד לפני 18 שנה והדבר הזה עדיין לא נפתר".

מפגינים מול שגרירות אתיופיה בתל אביב (צילום: משי בן עמי)
(צילום: משי בן עמי)

מפגינים מול שגרירות אתיופיה בתל אביב (צילום: משי בן עמי)
(צילום: משי בן עמי)

מפגינים מול שגרירות אתיופיה בתל אביב (צילום: משי בן עמי)
(צילום: משי בן עמי)

אברהם אתקליתי, ממארגני ההפגנה, הבהיר: "אנחנו לא נגד הסכם שלום, אנחנו מאוד רוצים אותו. אנחנו רוצים שאריתריאה תלמד מממשלת אתיופיה, שאחרי שלוש שנים של מלחמה פנימית במדינה קמה לפני פחות מארבעה חודשים וכבר עשתה שלום עם העם שלה. יש שם תהליכי דמוקרטיה והפוליטיקאים שהיו בבית סוהר שוחררו.

 

"אצלנו, לעומת זאת, עדיין ממשיכים לגייס בכוח לצבא בלי סוף, ועדיין כולאים פוליטיקאים. אפוורקי מזלזל בעם ולא מדבר איתו. אנחנו מעבירים מסר לממשלת אתיופיה - אנחנו רוצים שלום אבל הדיקטטור חייב לעוף. הבעיה היא שהוא לא יעזוב בחיים. ב-25 השנים האחרונות קמו באתיופיה ארבע ממשלות ואצלנו כלום לא השתנה".

 

בולוס יאסו, שאף הוא השתתף בהפגנה, אמר כי "הממשלה הזאת לא יכולה לייצג אותנו. המשטר הוא דיקטטורי, אין פרלמנט ואין כלום. אנחנו בעד השלום, אנחנו מודים לאביי על התהליך, אבל ההסכם צריך להיות בין העמים. אם הוא לא יהיה בין העמים הוא ייפול. אנחנו צריכים פתרון קבוע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משי בן עמי
ההפגנה מול שגרירות אתיופיה בתל אביב
צילום: משי בן עמי
מומלצים