שתף קטע נבחר

תשעה באב בת"א: "צריך לסגור, כאן זה לא איראן"

על רקע סערת "פתוח בתשעה באב": פקחי העירייה תועדו מגיעים לשכונת פלורנטין ומבקשים מבעלי עסקים לסגור את שעריהם. לבליינים הכועסים אמרו הפקחים: "אנחנו מדינה יהודית, כאן זה לא איראן"

 

 

הפשיטה שלאחר סערת "פתוח בתשעה באב": פקחי עיריית תל אביב פשטו אתמול (שבת) על אזורי הבילוי המרכזיים בעיר ודרשו מבעלי עסקים לסגור את שעריהם. בשכונת פלורנטין מרבית המסעדות והפאבים נסגרו בשעה 19:00, אולם מאלו שנשארו פתוחים דרשו הפקחים לסגור באופן מיידי. "אנחנו מדינה יהודית, כאן זה לא איראן, אנחנו כרגע בתשעה באב", הסביר אחד הפקחים לבליין מאוכזב.

 

השנה סערו הרוחות בתל אביב, לאחר שחבר המועצה ראובן לדיאנסקי מרשימת "חילונים-ירוקים" פתח בקמפיין להשארת עסקים פתוחים ביום המציין את חורבן בית המקדש ותלה על עסקים מדבקה "פתוח בתשעה באב".

פקחים בתל אביב  דורשים לסגור עסקים בערב ט' באב ()
הפקחים בפלורנטין

מסעדת צפרה נפתחת בט' באב ()
הקמפיין שהוביל לסערה

בשכונת פלורנטין, אליה הגיעו פקחי העירייה, זעמו בליינים על הפקחים, ביקשו לדעת אם גם העסקים ביפו צריכים להיסגר והתעמתו איתם. "יש חוק והחוק הוא שווה לכולם", ענה אחד הפקחים שהסביר: "אנחנו מדינה יהודית, כאן זה לא איראן, אנחנו כרגע בתשעה באב ובתשעה באב כולם צריכים לסגור". כשאחד הבליינים אמר לפקחים לשים כיפה במהלך הסיור, ענה לו הפקח: "מה רע בלשים כיפה? זאת החלטה שלך בלבד". הפקח השני ענה לו: "כיפה זה אחלה".

 

בדוכן "המלבייה" החליטו בעלי המקום לסגור לאחד שקיבלו אזהרה מהפקחים. "הם פשוט הפסיקו למכור ואמרו לנו שהם צריכים לסגור", אמר רוני, אחד הבליינים. "זה מרגיז כי אני לא צם, וכל נושא הדת לא מדבר אלי. אני רוצה לבחור איך להעביר את היום ושהעירייה לא תתערב לי בחיים".

 

בהתאם לחוק העזר העירוני, על בעלי עסקים לסגור את שעריהם עם כניסת תשעה באב. בהודעת העירייה אתמול נמסר כי על בעלי העסקים, בתי קפה, מסעדות, ברים, חנויות לממכר גלידות, מזנונים וכל בית אוכל אחר, לסגור את שעריהם החל מהשעה 19:00 ועד השעה 5 בבוקר. גם עסקים שענייניהם "עונג ציבור", כדוגמת תיאטראות, בתי קולנוע ומחול, צריכים להיות סגורים. עסקים שענייניהם "עונג צרוף" יהיו סגורים לחלוטין מחר. "בעלי בתי העסק האמורים מתבקשים לשמור על הוראות החוק", נכתב בהודעת העירייה.

פורסם לראשונה 21/07/2018 21:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים