שתף קטע נבחר

ללא מניע לאומני: תושב אילת מואשם בהצתות שכוונו נגד ערבים-ישראלים

דוד שרף, בן 41, מואשם שבמקרים שונים הצית רכוש השייך לאזרחים ערבים-ישראלים כולל חנות מזכרות בעיר העתיקה בירושלים ומטע זיתים בשכונה במזרח העיר. "לשרוף ערבים כי שורפים לנו", טען שרף. עם זאת, מניע לאומני לא מופיע בכתב האישום

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד דוד שרף, בן 41 מאילת, בגין ריבוי עבירות הצתה. לפי כתב האישום, שרף החליט להצית רכוש של אזרחים ערבים-ישראלים כאות נקמה על המצב הביטחוני. עם זאת, בכתב האישום לא מצוין מניע לאומני.

 

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד נתנאל בוג'ו, שרף תכנן להצית את רכושם של בני האוכלוסייה הערבית, וכן להצית שריפות בשטחים פתוחים כדי להעסיק את כוחות הכיבוי ולמנוע מהם לתת מענה להצתות המכוונות כלפי האוכלוסייה הערבית.

 

את השריפה הראשונה הצית ב-8 ביולי - חנות מזכרות בעיר העתיקה בירושלים. יום למחרת התקשר הנאשם לקרובו ומסר לו כי בכוונתו "לשרוף ערבים" מפני שלטענתו "הם שורפים לנו". הקרוב הודיע על השיחה למשטרה, והנאשם נחקר במשטרה והורחק מהעיר אילת למשך 15 ימים.

 

עוד יממה חלפה ושרף, לפי כתב האישום, הצית שלושה מוקדים נוספים - שדה הסמוך לבסיס צה"ל בנחל שורק, מטע זיתים סמוך לבית מגורים בשכונת בית צפאפא בירושלים וצמחייה סמוך למבנים ולבתי מגורים נוספים בירושלים.

 

"פוטנציאל הנזק הטמון במעשיו מתעצם נוכח מיקומם של מוקדי ההצתה, לרבות בקרבת בסיס צבאי ובשדה קוצים המתלקח בקלות ובלב עיר, בין עוברי אורח רבים החולפים במקום", נכתב בבקשת המעצר. "מסוכנותו מתעצמת נוכח המניע למעשיו. הוא בחר לפגוע באזורים הצמודים להר הבית ולעיר העתיקה, בכוונה מוצהרת להלהיב את הרוחות ו'להבעיר את האזור'".

 

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של שרף עד תום ההליכים. בפרקליטות ציינו כי הסעיף הלאומני אינו מופיע משום שמניע כזה נותן כפל עונש בעבירות של מתחת לעשר שנים. אם מדובר בעבירה שדינה יותר מעשר שנות מאסר, אין זה משנה אם יש או אין מניע לאומני.

 

בנוסף, ישנן עבירות מסוימות כמו סתה שבמקרה של מניע לאומני ניתן להכפיל את העונש. בעבירת רצח ניתן לייחס רקע טרור למעשה מה שמחמיר את הענישה. אך בעבירות של יותר מ-10 שנים כמו הצתה בנסיבות הללו אין לכך משמעות".

 

עו"ד שירן ברגמן, שמייצג את שרף מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נגיב בבית המשפט. בית המשפט קיבל את בקשתנו ושלח את הנאשם להסתכלות פסיכיאטרית".

 

מהפרקליטות נמסר כי: "לפי חוק העונשין, מניע לאומני מוזכר בסעיף העבירה לצורך הכפלת הענישה רק כאשר מדובר בעבירות שדינן עד 10 שנות מאסר, בעוד שעבירת ההצתה המיוחסת לנאשם דינה 15 שנה. כוונת הנאשם לפגוע באזרחים ישראלים המשתייכים למגזר הערבי מוזכרת בפירוש בכתב האישום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Photo: Israel Fire and Rescue Services,north district spokesperson
ארכיון
Photo: Israel Fire and Rescue Services,north district spokesperson
מומלצים