שתף קטע נבחר

פעיל להט"ב בבאר שבע: דרסו אותי בהפגנה. תיעוד

דובר "הבית הגאה" בעיר סיפר כי בהפגנה נגד חוק הפונדקאות ניסה נהג לדרוס אותו, אך השוטרים לא התערבו. "הנהג קילל אותנו, ראיתי את השנאה בעיניים. זו פשוט הומופוביה". במשטרה טוענים כי המקרה אינו מוכר

 

המחאה הנרחבת נגד חוק הפונדקאות הסתיימה בכמה מוקדים באירועים אלימים. דובר "הבית הגאה" בבאר שבע, אור ארז, טען כי נהג ניסה לדרוס אותו במהלך ההפגנה בעיר. הוא אף טען כי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה בנושא, אך במשטרה אמרו כי המקרה לא מוכר להם. כך זה נראה.

 

ארז סיפר כי במהלך ההפגנה פנה הצדה כדי לתעד את האירוע. "הפגנו וחסמנו את הכביש. רכב פשוט ניסה לדרוס אותי, קפצתי על מכסה המנוע כדי שלא יפגע בי ונפלתי על הכביש. הנהג קילל אותנו, ראיתי את השנאה בעיניים. זו פשוט הומופוביה. אין תשובה אחרת".

דריסה בשדרות רגר בבאר שבע במהלך ההפגנה של הקהילה הלהט
רגע הדריסה(צילום: אור ארז )

 


מחאת הקהילה הגאה באר שבע (צילום: רויטרס)
מפגינים בבאר שבע(צילום: רויטרס)

מחאת הקהילה הגאה באר שבע (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

הפגנה קהילת הלהט
(צילום: בראל אפרים )

מחאת הקהילה הגאה באר שבע (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

מחאת הקהילה הגאה באר שבע (צילום: רויטרס)
מחאת הקהילה הגאה באר שבע(צילום: רויטרס)

הוא אמר כי שתי מפגינות שהיו לצדו פנו למשטרה להגיש תלונה על ניסיון דריסה ואיומים. "נהג נוסף איים על אחת הפעילות, הוא אמר לה - 'אני יודע מי את, אני ארצח אותך'. הוא צילם אותה וזה מוכיח לנו כמה המאבק שלנו צודק וכמה עבודה יש לנו עוד לעשות בפריפריה. המאבק לשוויון זכויות הוא לא רק לפונדקאות והורות אלא נגד האלימות וההומופוביה שהופכת קיצונית ואלימה יותר. זה מראה שאנחנו לא נאבקים סתם".

 

ארז תלה את האלימות כלפיו במדיניות המשלתית: "הכל מתחיל מלמעלה. מהממשלה. את התנהגות הממשלה אנחנו רואים ברחובות. אנחנו רואים את התוצאות של ההסתה והאפליה נגדנו. הדם שלנו הפך להפקר. לא עניין אותו שאני עומד בכביש. הוא פשוט לחץ על הגז, כי הוא יודע שהמדינה איתו. הוא לא נעצר". לדבריו הייתה בשטח נוכחות משטרה, "צעקתי, 'הוא דרס אותי' ופשוט לא התייחסו. היו עסוקים בלהחזיר אותנו למדרכה". כאמור, מהמשטרה נמסר כי המקרה אינו מוכר.

 

שני מפגינים נעצרו בירושלים

כ-150 מפגינים בירושלים התאספו בכיכר פריז - מטרים ספורים מבית ראש הממשלה - כשהם נושאים דגלי גאווה לצד דגלי ישראל וקראו קריאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. שני מפגינים נעצרו לאחר שהמשטרה הודיעה כי מדובר בהפגנה לא חוקית. בחיפה השתתפו כ-200 בני אדם בהפגנה בקריית הממשלה. הפגנה דומה נערכה גם בקריית הממשלה בתל אביב, ובה השתתפו כאלף מפגינים. המוחים חסמו את צומת עזריאלי ואת נתיבי איילון במחלף השלום לכיוון דרום. "אין שוויון, נחסום את איילון", צעקו. 

 

ברקע המחאה, מאות חברות, ארגונים ומוסדות שיתפו פעולה ואיפשרו לעובדים להט"בים לשבות במחאה על חוק הפונדקאות, ללא פגיעה בשכרם. מדובר בפעם הראשונה שחברי הקהילה שובתים בישראל, וככל הידוע גם בעולם. לאורך כל היום התקיימו פעולות מחאה ברחבי הארץ, שיסתיימו בעצרת ענק בכיכר רבין בתל אביב.  

 

בין הגופים שהודיעו על תמיכתם בשביתה גם חברות ענק, ארגונים גדולים ומוסדות מרכזיים בישראל, חלקם ממשלתיים: בית החולים איכילוב, מד"א, טבע, בזק, שופרסל, הוט, סלקום, פלאפון, יס, שטראוס, אסם, כלל ביטוח, ישראכרט, אל על, ישראייר, עיריות תל אביב-יפו, גבעתיים ורעננה, סופר פארם, רשות הטבע והגנים, לשכת עורכי הדין, ההסתדרות הרפואית, גוגל, פייסבוק, מוטורולה, IBM, מיקרוסופט, פוקס, נתיבי ישראל, נטפים ומאות נוספים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים