שתף קטע נבחר

העולם משבח את ישראל על הצלת "הקסדות הלבנות"

גורמים בעולם הגיבו למבצע העברת אנשי "הקסדות הלבנות" מסוריה לירדן על-ידי צה"ל. שר החוץ הבריטי כתב: "תודה לישראל על הפעולה המהירה". בירדן מסרו כי רק 422 בני אדם נכנסו לארצם ולא 800 כפי שדווח. נתניהו: "אישרתי להעביר אותם למדינות אחרות כצעד הומניטרי"

 

ישראל חילוץ מ סוריה ל ירדן קסדות לבנות הקסדות הלבנות גרמניה דיווח בילד ()
הדיווח הראשוני ב"בילד" הגרמני על הפינוי

בעולם הגיבו לחילוץ של כ-800 פעילים בארגון סורי אזרחי על ידי צה"ל במבצע החשאי. פעילי "הקסדות הלבנות" הועברו יחד עם בני משפחותיהם משטח הלחימה בדרום סוריה לשטח ירדן. העיתון הגרמני "בילד" דיווח על המבצע לראשונה הלילה ופרסם תמונות של האוטובוסים שהובילו את הפעילים.

 

ב"בילד" עוד דיווחו כי 50 מאנשי הארגון שפונו על ידי ישראל לסוריה יקבלו מעמד של מבקשי מקלט בברלין. בעיתון דיווחו כי שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר כי "הדבר האנושי שעלינו לעשות הוא לספק הגנה ומקלט לאנשים האמיצים הללו, וחלקם יקבלו זאת בגרמניה".

 

 

דובר מטעם משרד הפנים הגרמני אמר כי גרמניה תעניק מקלט לשמונה פעילי "הקסדות הלבנות" ובני משפחותיהם – לא ברור אם המספר הזה ישתווה לדיווח על מתן מקלט ל-50 אנשי הארגון.

 

גם בבריטניה שיבחו את החילוץ ושר החוץ החדש ג'רמי האנט צייץ: "חדשות נהדרות שאנו – בריטניה וחברותינו – שהשגנו את פינוי הקסדות הלבנות ומשפחותיהם. תודה לישראל ולירדן על פעולתכם המהירה לבקשתנו".

 

 

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
.

בהודעה מטעם משרד החוץ הקנדי נמסר כי הקסדות הלבנות "חזו בזוועות שבוצעו על ידי משטרו של אסד ותומכיו. חשנו חובה מוסרית עמוקה לאנשים האמיצים והבלתי אנוכיים הללו".

 

שרת החוץ של האיחוד האירופי כתבה כי "800 חברי 'הקסדות הלבנות' ובני משפחותיהם חולצו מסוריה. חייהם היו בסכנה מיידית. האיחוד האירופי מכיר במאמציהן של ישראל, ירדן וכל האחרים שתרמו להעברתם למקום מבטחים". 

 

לפי הדיווחים, חברי "הקסדות הלבנות" הועברו קרקעית ובחסות הלילה, באוטובוסים, מסוריה לישראל ומשם לירדן תחת אבטחה וליווי צה"לי. המהלך בוצע תחת מעטה חשאיות כדי לא לפגוע בחיי הפעילים הסורים ועל רקע הכיבוש הגולן הסורי בימים אלה מחדש על-ידי צבא אסד.

 

 

 

סמל ארגון הקסדות הלבנות ()

המבצע שצה"ל הוציא לפועל לבקשת המדינות המערביות זכה לסיקור נרחב בכלי תקשורת ברחבי העולם ולתגובה גם מצד הירדנים, שקיבלו את "הקסדות הלבנות". איימן א-ספדי, שר החוץ הירדני, אמר בציוץ בטוויטר כי הבקשה המקורית לפינוי הייתה של 800 בני אדם, בפועל נכנסו לירדן רק 422 אנשי הארגון.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למבצע החשאי של צה"ל ואמר כי "לפני ימים אחדים פנה אליי הנשיא טראמפ, ופנו גם ראש ממשלת קנדה טרודו ואחרים, בבקשה שנעזור להוציא מסוריה מאות אנשי 'קסדות לבנות'".

 

"אלה אנשים שהצילו חיים ונמצאו עכשיו בסכנת חיים. לכן אישרתי להעביר אותם דרך ישראל למדינות נוספות, כצעד הומניטרי חשוב. במקביל, אנחנו לא מפסיקים לפעול בסוריה נגד ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן שם", הוסיף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: BILD
פינוי "הקסדות הלבנות" ע"י צה"ל
צילום: BILD
מומלצים