שתף קטע נבחר

איראן מגיבה לאיומי ארה"ב: "העם יתאחד מול המזימות נגדנו"

בתגובה לנאום שבו קרא מזכיר המדינה האמריקני לאזרחי איראן לעשות שינוי, אמר דובר משרד החוץ האיראני כי מדובר ב"התערבות ברורה בעניינים הפנימיים של המדינה". נתניהו שיבח את הנאום ואת האיום של טראמפ כלפי רוחאני: "במשך שנים המשטר הזה פונק"

"התערבות ברורה בענייניה של איראן". רוחאני וטראמפ (צילום: AP, רויטרס) (צילום: AP, רויטרס)
"התערבות ברורה בענייניה של איראן". רוחאני וטראמפ(צילום: AP, רויטרס)

דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, הגיב היום (יום ב') לנאום של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו וכינה אותו "התערבות ברורה בענייניה של איראן". לדבריו, "צעדים כאלו מצד ארצות הברית יאחדו את העם האיראני מול המזימות שנרקמות נגדה".

 

בנאום שנשא הלילה פומפאו בפני אמריקנים ממוצא איראני בספריה הנשיאותית על שם רונלד רייגן בקליפורניה, הוא תקף בחריפות את המשטר באיראן - ואמר כי הוא מזכיר התנהלות של מאפיה. "העושר והשחיתות הנהוגה בקרב המנהיגים של איראן מזכירה לו יותר התנהלות של מאפיה מאשר ממשלה", אמר. הוא הוסיף כי הנשיא חסן רוחאני ושר החוץ מוחמד זריף הם בגדר "בובות" של משטר האייתוללות - וקרא לאזרחי איראן לשנות את הכיוון שאליו ארצם הולכת. "לעומת שאר העולם, אזרחי איראן לא נשארים חייבים ואינם מסתירים את סלידתם מהמשטר", אמר פומפאו.

 

 

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנאום של פומפאו. בפתח ישיבת הממשלה בוקר אמר נתניהו כי הוא "מבקש לשבח את העמדה התקיפה שביטאו הנשיא טראמפ ומזכיר המדינה פומפאו נגד התוקפנות של המשטר באיראן. במשך שנים המשטר הזה פונק על ידי המעצמות, וטוב לראות שארה"ב משנה את המשוואה הפסולה הזו. בהקשר הזה אני חייב לציין ששיתוף הפעולה המדיני והצבאי עם ארהב" הוא בשיא של כל הזמנים".

 

קודם לכן, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף במילים חריפות את נשיא איראן חסן רוחאני. בציוץ - חריף אפילו במונחי הנשיא האמריקני - פנה טראמפ במסר ישיר לרוחאני: "לעולם לא תאיים עוד על ארצות הברית, או שתסבול מתוצאות שכמותן נראו רק מעט פעמים בהיסטוריה. לא נסבול עוד את האמירות ההזויות שלך על אלימות ומוות. היזהר!".

 

 

דבריהם של טראמפ ופומפאו נאמרו בתגובה לאיומים שרוחאני השמיע אתמול. סוכנות החדשות הרשמית של איראן, אירנ"א, ציטטה את רוחאני מזהיר את ארה"ב מהמשך מדיניותה: "אמריקה צריכה לדעת - מלחמה עם איראן היא אם כל המלחמות".

 

רוחאני אף פנה ישירות אל הנשיא האמריקני ואמר: "אדון טראמפ, אל תשחק לאריה בזנב, זה רק יגרום לך להתחרט". עוד אמר רוחאני כי "אמריקה צריכה לדעת כי שלום עם איראן זה השלום הכי גדול, אבל מלחמה עם איראן זו אם כל המלחמות. אתה לא במעמד להסית את העם האיראני נגד הביטחון והאינטרסים של איראן".

מייק פומפאו בדרום קוריאה (צילום: gettyimages)
"ארה"ב לא אדישה כלפי האיראנים". פומפאו(צילום: gettyimages)

פומפאו אמר עוד כי נדמה שהעולם הפך לאדיש בכל הנוגע לרודנות המשטר האיראני כלפי אזרחיו ולתוקפנותו כלפי חוץ. "המשטר מדכא ורומס באופן חסר לב את זכויות האדם, הכבוד העצמי והחירויות הבסיסיות של אזרחי איראן, והממשל רואה עצמו כשותף מלא לשאיפותיהם של אזרחי איראן", אמר פומפאו והדגיש כי ארה"ב רואה בהתנגדות של כוחות הביטחון למפגינים "פעולה אכזרית".

 

"ארצות הברית תחת הנשיא דונלד טראמפ לא תישאר אדישה כלפי האיראנים, ותתמוך בהשמעת קולם של האזרחים שהתעלמו מהם במשך שנים ארוכות", אמר הדיפלומט הבכיר. "לאור המחאות האחרונות ולקראת ציון 40 שנה לעליית משטר האייתוללות אני רוצה לשלוח מסר לעם האיראני: ארה"ב שומעת אתכם ותומכם בכם. אנחנו איתכם".

 

לדברי פומפאו, הממשל האמריקני מפתח ערוץ טלוויזיה שישדר בשפה הפרסית ללא הפסקה, יחד עם תחנת רדיו, ותכנים דיגיטליים ברשות החברתיות במטרה להגיע לאיראנים בכל העולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, רויטרס
רוחאני וטראמפ
צילום: AP, רויטרס
מומלצים