שתף קטע נבחר

עו"ד בני נהרי נטמן: "משפטן ענק, הלב הכי טוב בעולם"

בני משפחה, חברים, עורכי דין ומשפטנים ליוו היום את עורך הדין בני נהרי בדרכו האחרונה. "כולם אהבו אותך, אפילו ההומלסים ברחוב שקנית להם שמיכות בגשם", ספד נכדו. עו"ד ששי גז: "היה עו"ד מצוין שנשאר בן אדם"

 

 

 

כ-100 אנשים הגיעו הערב (ב') לבית העלמין ירקון בפתח תקווה כדי לחלוק כבוד אחרון לסניגור הפלילי הבכיר, בני נהרי, שהלך אתמול לעולמו בגיל 72. בשנה שעברה, נפטרה בתו  קרן, בגיל 46 לאחר שנאבקה במחלה קשה. רבים מעולם המשפט הישראלי, בהם שופטים, עורכי דין ושוטרים, הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. נהרי הותיר אחריו את אשתו עליזה ושלוש בנותיהן, שירי, לידור ומוריאל.

 

עו"ד תמיר גילת, האלמן של קרן, ספד לחמו: "ההספדים שנשאנו לפני שנה לזכרה של קרן, עדיין נישאים על העננים", אמר והקריא את הספדן של בנותיו גבריאל וליה (בנות 9 ו-10): "סבא שלנו. לא ייאמן שאתה לא איתנו. רק לפני שנייה ידענו שאתה חולה. לא חשבנו שזה יקרה כל כך מהר. בשבילנו אתה תמיד תהיה בלב ובמחשבות שלנו. אנחנו זוכרות את ארוחות יום שישי עם הקידוש, היית מברך אותנו ואנחנו מברכות אותך. אנחנו אוהבות אותך סבא ומתגעגעות אליך מאוד".

 

עורך דין בני נהרי (צילום: יובל חן, ארכיון ידיעות אחרונות)
עו"ד נהרי ז"ל. "דאג לכולם ונתן ביטחון לכל המשפחה"(צילום: יובל חן, ארכיון ידיעות אחרונות)

הלוויתו של בני נהרי ז
הלווייתו של עו"ד בני נהרי ז"ל, היום(צילום: מוטי קמחי)

הלוויתו של בני נהרי ז
(צילום: מוטי קמחי)

נכדו של נהרי, עידן, ספד לו בשם המשפחה: "עזבת אותנו בעצב וכאב. איך נפרדים מאיש כמוך? משפטן ענק ומבריק, איש עם הלב הכי טוב בעולם, שדאג לכולם ונתן ביטחון לכל המשפחה. כולם אהבו אותך, המשפחה, החברים ואפילו ההומלסים ברחוב שקנית להם שמיכות בגשם והיית עוצר את האוטו ומביא להם. אנחנו צריכים הרבה כוחות לכולנו להמשיך בלעדיך, כולנו נמשיך להתגעגע.

 

"השקעת את חייך להגן על אנשים בבתי המשפט, הגנת עליהם בנשמתך, בלי מעצורים, וידעת לנצח", הוסיף הנכד עידן. "יחד עם העבודה הקשה חיית כמו מלך, ידעת ליהנות יותר מכל בנאדם אחר, וכל מי שהיה סביבך זכה בלב שלך ובשמחת החיים שלך. הכול קרה לנו כל כך מהר. אנחנו ננסה להיות חזקים כמו שרצית ונתנחם שתזכה לראות את בתך האהובה קרן, שהתגעגעת אליה מאוד והיית מחובר אליה".


עו
עו"ד אבי חימי (בחולצה הלבנה) בהלוויה של עו"ד נהרי(צילום: מוטי קמחי)

תמיר גילת (צילום: מוטי קמחי)
תמיר גילת, האלמן של קרן נהרי ז"ל(צילום: מוטי קמחי)

חיותה כוחן עומר וגלעד נויטל (צילום: מוטי קמחי)
השופטת חיותה כוחן-עומר וגלעד נויטל(צילום: מוטי קמחי)

 

שותפתו של עו"ד נהרי במשרדו, עו"ד שוש חיון, סיפרה בדמעות על קברו הטרי כי הוא היה דמות נערצת עליה, שהקפיד לתת לזולת. "באחת הפעמים הבאת שטר למנקה כדי לקנות לה מתנה, וזה מה שהיית עושה, גמילות חסדים", אמרה בדמעות. "אחרי שילדתי והייתי בסכנת חיים, בכית. שאלתי 'למה אתה בוכה'? אז ענית 'פחדתי שאיבדתי אותך', אז מה אני אגיד עכשיו שאיבדתי את האוצר הזה. הלכת ביום שבו כל העם היהודי התאבל, וכל העם התאבל גם עליך".

 

בין המשתתפים בהלוויה היו עו"ד ציון אמיר, עו"ד אבי חימי, בוקי נאה, שמעון אמסלם, גיא פלג, רוני מאנה, השופטת חיותה עומר כוחן, השופט גלעד נויטל, עו"ד ארי שמאי, עו"ד אבי עמירם, עו"ד משה יוחאי ועו"ד מנחם רובינשטיין.

 

עו"ד גז: "איש מצליח ללא שונאים"

עורך הדין ששי גז התראיין הבוקר לאולפן Ynet ואמר על מותו של עו"ד נהרי. "מאוד עצוב היום, לא הספקנו להתאושש ממות בתו. הוא היה חולה כמה חודשים, אבל לא סיפר לאף אחד, לא רצה שיידעו, סירב שיבואו לבקר אותו, שלא יראו אותו במצב הזה. היה אדם מאוד גאה",

 

עו"ד גז סיפר איך התרשם מנהרי ז"ל: "איש מדהים ומקסים, עו"ד באמת מהטובים, מצוין.

הוא ידע לקבל החלטות נכונות, להבחין בין עיקר וטפל. ידע באיזה תיק הוא הולך למלחמת עולם ואיזה גומרים בפשרה. מתוך 2,000 עמודים הוא ידע למצוא את העמוד הנכון, להחליט ולהסביר. גם בפרקליטות אהבו אותו וגם הנאשמים והשופטים אהבו אותו, הוא היה מעורכי הדין הקלאסיים שלא מעורר כעס, לא מעורר אנטי, לא התלהם, תמיד טען בצורה ממלכתית ואנשים אהבו את זה.

 

"הוא היה אחד האנשים שאני לא מוצא שונא אחד שהיה לו", הוסיף עו"ד גז. "איש מצליח ללא שונאים זו בעיה למצוא, אבל באמת אהבו אותו, היה אהוב על הבריות, איש טוב. מעבר לבעל מקצוע חשוב להישאר בן אדם - והוא נשאר בן אדם. ההצלחה וההישגים לא עלו לו לראש, הוא תמיד נשאר בן אדם, בגובה העיניים".

 

עו"ד גז מספר איך מותה של בתו קרן השפיע על עו"ד נהרי: "מבחוץ הוא היה חזק ולא נראה שזה השפיע עליו, הוא הופיע כרגיל, אבל בתוך תוכו לאבד ילדה בגיל כל כך צעיר זה סיפור מאוד קשה. הוא התקשה מאוד לשוחח על זה, הייתה לו בת נהדרת, מקסימה, עו"ד מצוינת, והדברים האלה היו מאוד קשים לו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ההלוויה של עו"ד נהרי, היום
צילום: מוטי קמחי
מומלצים