שתף קטע נבחר

האש ביוון הגיעה לחצר ביתה של גליקריה

שריפות הענק שגבו את חייהם של יותר מ-70 בני אדם שרפו גם את חצר ביתה של הזמרת היווניה באזור אתונה: "כשראיתי את האש, הרגשתי כאילו סוף העולם הגיע". ההחלטה לגזום את העצים לפני יומיים בגלל חרקים, הצילה את חייה

 

 

שריפות הענק שמשתוללות ביוון ביומיים האחרונים וגבו את חייהם של יותר מ-70 בני אדם הגיעו גם לחצר ביתה של הזמרת גליקריה, בעיר ראפינה שממזרח לאתונה. "כשראיתי את האש המטורפת הזאת, ששורפת בתים וחצרות בשניות, הרגשתי כאילו סוף העולם הגיע", היא סיפרה אתמול (יום ג') ל-ynet.  

 

לפני יומיים החליטה הזמרת לגזום את כל העצים בגינתה בשל ריבוי חרקים - החלטה שהצילה את ביתה מהלהבות. "לכל הבתים סביבי נגרמו נזקים כבדים מאוד, ואצלי נשרפה החצר האחורית. הכבאים הצליחו לכבות את האש ממש לפני דלת הבית", אמרה. גליקריה נשמעה מבוהלת ודאגה מאוד לאחד הכלבים שלה שנעלם בשריפה. אמש נמצא הכלב בריא ושלם.

גליקריה (צילום: יובל חן)
גליקריה(צילום: יובל חן)

 

גליקריה בהופעה בישראל (צילום: עמית הובר) (צילום: עמית הובר)
גליקריה בהופעה בישראל(צילום: עמית הובר)

שריפה שריפות יוון אתונה אש להבות הרוגים נזק (צילום: AFP)
שריפה באזור אתונה(צילום: AFP)

שריפה שריפות יוון אתונה אש להבות הרוגים נזק (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

בראפינה מתגוררים שרים רבים בממשלת יוון ובכירים נוספים. העירייה ביקשה מתושבים רבים להתפנות מבתיהם וכך גם מהזמרת, אך היא התעקשה להישאר ולעזור לשכניה שבתיהם נשרפו.

 

אתמול הציעה ישראל ליוון סיוע בכיבוי השריפות, אך היוונים הודיעו שהם מצליחים להשתלט על האש ולא זקוקים לסיוע. עם זאת, ישראל העמידה צוותים בכוננות. שגרירות ישראל באתונה הודיעה שככל הידוע אין ישראלים בין הנפגעים, וכי לא ידוע על ישראלים שנקלעו למצוקה. השגרירה, אירית בן אבא, שוחחה עם מנכ"ל המשרד להגנה אזרחית של ייון, שהודה לה על ההצעה לסייע.

 

"יוון עוברת את אחד הרגעים הקשים ביותר שלה", אמר אתמול ראש הממשלה אלכסיס ציפראס, והכריז על שלושה ימי אבל. "אין מילים לתאר את מה שאנחנו מרגישים", אמר. בכותרות העיתונים נכתב "אש רוצחת" ו"גיהנום". בתקשורת במדינה פורסמו עדויות קשות על גופות של בני משפחה שנמצאו מחובקים, ועל אנשים שקפצו מצוק כדי להימלט מהאש ונהרגו.

 

לפחות 47 שריפות יער פרצו ביומיים האחרונים, בשיאו של גל חום, ברחבי יוון. השריפה הקשה מכולן הייתה בעיירת הנופש מאטי, שאהובה על פנסיונרים ושבה מתקיימים מחנות קיץ לילדים. אתמול אחר הצהריים הצליחו הכבאים להשתלט על האש, אך לא לכבות אותה. צוותי החירום מצאו גופות של 26 קורבנות, חלקם ילדים, מצטופפים ליד פסגת צוק שצופה אל החוף.

 

26 הקורבנות שנמצאו בצוק חיפשו כנראה דרך מילוט מהאש, אך היא הגיעה אליהם במהירות. "מתוך אינסטינקט, כשהם ראו את הסוף מתקרב הם התחבקו", אמר ניקוס אקונומופולוס, ראש הצלב האדום ביוון. אחרים בחרו לקפוץ מהצוק, שגובהו 30 מטרים. עד ראייה סיפר שילדה שקפצה לחוף נהרגה.

 

קורבנות אחרים נלכדו במכוניתם. האש לא הותירה סיכוי גם למי שהיה בביתו, או אפילו במרחק של מטרים ספורים מהים. צלם של רויטרס סיפר על ארבע גופות לפחות שנמצאו בשביל עמוס במכוניות בדרך לים. מלבד 74 ההרוגים יש לפחות 187 נפגעים בשריפות היער, 23 מהם ילדים. מניין הנעדרים עדיין לא ידוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים