שתף קטע נבחר

דיווח: "טראמפ ידע מראש על פגישת בנו עם הרוסים"

לפי רשת CNN, עורך דינו לשעבר של הנשיא האמריקני, מייקל כהן, טוען שטראמפ ידע מראש על הפגישה של בנו הבכור עם גורמים רוסים ב-2016, במטרה למצוא מידע מכפיש על יריבתו הילרי קלינטון. ג'וליאני: "כהן שקרן". גם ההסתבכות של טראמפ בפרשת "דמי שתיקה" לנשים נמשכת

עורך דינו לשעבר של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, מייקל כהן, טוען כי טראמפ ידע מראש על הפגישה הידועה לשמצה ביוני 2016 בין בנו טראמפ ג'וניור, לבין גורמים רוסים - במטרה למצוא מידע מכפיש על יריבתו בבחירות לנשיאות, הילרי קלינטון. כך דיווחה הלילה (יום ו') רשת CNN.

 

לפי הדיווח של הרשת, שנשען על כמה גורמים שמעורים בנושא, עורך הדין הסורר - שנמצא בתסבוכת משפטית - מוכן לחשוף את הדברים בפני רוברט מולר, החוקר המיוחד שבוחן את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות.

דונלד טראמפ (צילום: AP)
הנשיא דונלד טראמפ(צילום: AP)
 

טוען שטראמפ אישר את קיום הפגישה בין בנו לרוסים. מייקל כהן (צילום: AP) (צילום: AP)
טוען שטראמפ אישר את קיום הפגישה בין בנו לרוסים. מייקל כהן(צילום: AP)

הטענה של כהן סותרת את ההכחשות החד-משמעיות של הנשיא, של בנו ושל עורכי דינם - לפיהן טראמפ לא ידע כלל על הפגישה שנערכה במגדל טראמפ בניו יורק, עד אשר הדבר נחשף בידי ה"ניו יורק טיימס" ביולי אשתקד.

 

עוד דווח כי כהן טוען שהוא עצמו נכח בחדר, יחד עם אנשים נוספים, כאשר טראמפ עודכן לגבי ההצעה של הרוסים לטראמפ ג'וניור. הגורמים סיפרו לרשת כי כהן טוען שטראמפ אישר את קיום הפגישה עם הרוסים.

 

רשת CNN הדגישה בדיווח כי הגורמים אמרו שלכהן אין ראיות שיכולות לאשש את טענותיו - בדומה לשיחה שלו עם טראמפ לגבי התשלום עבור הזכויות לסיפור על רומן עם דוגמנית פלייבוי, שאותה הקליט, ובה מוכח כי טראמפ ידע על דבר התשלום. יחד עם זאת, דווח כי כהן מוכן בכל זאת להעיד על גרסתו.

 

כהן מסר בשנה שעברה עדויות פרטיות בפני שתי ועדות בקונגרס שחוקרות את ההתערבות הרוסית בבחירות. גורם שמעורה בפרטי העדויות שמסר כהן אמר כי הוא לא כלל בהן את הטענה שטראמפ ידע על דבר הפגישה מראש.

 

עורך דינו הנוכחי של טראמפ, ראש העיר ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, הגיב לדיווח בריאיון ל-CNN ואמר כי כהן "שיקר כל השבוע, הוא משקר כבר שנים. אני לא רואה איך יש לו עוד אמינות". 

 

כהן, כך נטען בדיווח, הביע תקווה שהעדות החדשה תאפשר לו לפנות למולר במטרה שזה יקל במקצת את הצרות המשפטיות שבהן הוא נתון. כהן נחקר, בין היתר, בחשד לתשלום דמי שתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שטוענת כי קיימה יחסי מין עם טראמפ.

: רוסיה גייט התערבות רוסיה ב בחירות ארה

אם טענותיו של כהן נכונות, לא מדובר באי-האמת הראשונה שבה נתפסים טראמפ ובנו בפרשת הפגישה במגדל טראמפ, שבה נפגש בנו הבכור של הנשיא עם עורכת דין שמקושרת לקרמלין, נטליה וסלניצקיה. בפגישה נכחו גם חתנו וכיום יועצו הבכיר של הנשיא, ג'ארד קושנר, וכן יו"ר הקמפיין דאז של טראמפ, פול מנפורט.

 

טראמפ ג'וניור תיאר תחילה את הפגישה, בהצהרה שמסר, ככזו שמטרתה העיקרית היא תוכנית אימוץ של ילדים מרוסיה. ההצהרה לא התייחסה לשאלת מיליון הדולר - האם נדונו עניינים הקשורים לקמפיין לנשיאות ארצות הברית.

 

מאוחר יותר נאלץ להודות שהסכים להיפגש עם וסלניצקיה בגלל שהובטח לו מידע שיזיק להילרי קלינטון במרוץ נגד אביו - חלק ממאמצי הקרמלין לעזור לטראמפ לנצח בבחירות. טראמפ ג'וניור פרסם את ההתכתבות עם האיש שתיווך בינו לעורכת הדין. "אם זה מה שאתה אומר שזה אני אוהב את זה", כתב לו טראמפ ג'וניור.

 

אבל ההסתבכות של טראמפ לא מסתיימת כאן. עורך דינה של כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס טוען כי הוא מייצג שלוש נשים נוספות שקיבלו לטענתו "דמי שתיקה" מטראמפ לפני הבחירות ב-2016. דבריו של עורך הדין מייקל אבנטי מגיעים יומיים בלבד לאחר פרסום ההקלטה שבה נשמע טראמפ לכאורה נותן הוראה למייקל כהן לשלם דמי שתיקה לקארן מקדוגל, שעמה ניהל רומן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים