שתף קטע נבחר

ההצתה במלונית: הוסר החשד לעבירה על רקע לאומני

מוחמד ג'עברי, החשוד המרכזי בהצתת המלונית "יפו 60" שהובילה לפציעה קשה של ארבעה בני משפחה, התבשר כי המשטרה לא מייחסת למעשיו רקע לאומני. נציג המשטרה ציין כי ג'עברי חשוד בניסיון רצח, אך שופטת בימ"ש השלום בבירה קבעה כי "הסיכוי לכך אינו גבוה". מעצר החשוד הוארך שוב

 

 

המשטרה הודיעה הבוקר (יום ד') לבית משפט השלום בירושלים כי היא לא מייחסת למוחמד ג'עברי, החשוד המרכזי בהצתת המלונית "יפו 60" בעיר, ביצוע עבירה על רקע לאומני. מנגד, נציג המשטרה ציין היום כי לחשוד מיוחסת עבירה של ניסיון רצח במקביל לעבירות הצתה של מבנה במזיד וקשירת קשר לביצוע פשע. מעצרו של ג'עברי הוארך בשישה ימים נוספים.

 

גם מעצרו של החשוד השני, יוסף קומבוז, הוארך בשישה ימים. המשטרה מייחסת לו עבירות של ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע ואי מניעת פשע. בנוסף, בית המשפט האריך בחמישה ימים את מעצרו של יעקב אברג'יל, חשוד נוסף בפרשה ובן זוגה של אחת החשודות בתיק. הוא חשוד באי מניעת פשע.

 

במהלך הדיון ציין נציג המשטרה בהתייחסו להצתה שממנה נפגעו ארבעה בני משפחה באורח קשה כי "מדובר באירוע חמור". פרקליטו של ג'עברי, עו"ד עאטף פרחאת, אמר לנציג המשטרה: "אתם מייחסים לו בבקשה הצתה של מבנה במזיד, אני מבין שהסקתם מסקנות בדיון הראשון בו ייחסתם לו מניע לאומני, ואתם כבר לא עומדים על המניע הלאומני". נציג המשטרה השיב: "נכון".

מוחמד ג'עברי (צילום: יואב דודקביץ')
החשוד המרכזי מוחמד ג'עברי(צילום: יואב דודקביץ')

השופטת מרים קסלסי האריכה כאמור את מעצרו של ג'עברי בשישה ימים, וציינה בהחלטתה כי "אני מסכימה עם הסנגור כי הסיכוי שהמשיב יואשם בניסיון לגרום מוות (ניסיון רצח. י"פ) אינו גבוה". השופטת הוסיפה כי "זו הארכת מעצר אחרונה לפני הצהרת תובע".

 

פרקליטו של החשוד, עו"ד פרחאת, ציין בתום הדיון כי "בתחילת הדרך המשטרה ייחסה לחשוד ביצוע הצתה על רקע לאומני. לשמחתי, היום אנחנו יכולים להיות רגועים במובן הזה שהמשטרה כבר לא מייחסת לו מניע זה. המשטרה ייחסה לו גם היום עבירה חדשה שעניינה ניסיון רצח ולשמחתי בית המשפט התרשם אחרת וקבע שלהערכתו הסיכוי לייחס לחשוד עבירה זו אינו גבוה".

 

הוא הוסיף כי "מעבר לכך, מרשי ואני מצרים על התוצאה קשה של האירוע שמרשי לא התכוון אליה והוא מאוד כואב עליה. האירוע חמור בגלל התוצאה שלו, החשוד לא התכוון אליה, הוא הרי עבד אצל המעסיקים האלה והיה סכסוך כספי שהידרדר לאן שהידרדר".

 

בדיון בעניינו של החשוד השני, קומבוז, העירה השופטת קסלסי כי בשלב זה אין ראיות שקושרות אותו לעבירה של ניסיון רצח. פרקליטו, עו"ד ליאור ששון, אמר: "הוא היה שם במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. הם היו שם למטה, ואז ג'עברי עלה למעלה לבניין. בית המשפט מסיר את העננה בצורה חדה ומפורשת למניע לאומני, לכל היותר מדובר בסכסוך עסקי או סיכוי קטן לסכסוך רומנטי. הוא גם אמר כי לא נראה שיש ראיות לעבירת ניסיון רצח. אנחנו מאמינים שבשבוע הבא החקירה תגיע לסיומה".

 

בנוגע לחשדות כלפי יעקב אברג'יל, ציינה השופטת כי "לחשוד מיוחס עבירות של אי מניעת פשע שבוצעה על ידי אחר והחשד לכך מבוסס על הודעות שהציגה המשטרה, שמעלות חשד סביר שהיה מודע לכוונתו של מוחמד ג'עברי לבצע את ההצתה. אין להשוות בין העבירות אך יחד עם זאת לכאורה היה ניתן למנוע את העבירה".

 

במהלך הדיון חשף נציג המשטרה כי באופן חריג אברג'יל פגש את החשוד המרכזי, מוחמד געבר'י, בזינזאנה של שירות בתי הסוהר. הוא נשאל האם המהלך היה מתוכנן, והשיב כי הוא לא יודע על כך.

 

ג'עברי, שעבד בניקיון במלונית, פוטר מעבודתו לאחר שעובדת במקום הגישה נגדו תלונה על הטרדה מינית. העובדת סיפרה השבוע ל-ynet כי בעת שנכנסה לאחד החדרים כדי להחליף סדינים, הגיח ג'עברי אחריה והשליך אותה על מיטה בכוח. לדבריה, בתחילה היא חשבה שג'עברי מתבדח, אולם לטענתה בהמשך הוא תפס את ידיה בחוזקה וניסה לנשקה בכוח.

 

לפי החשד, ג'עברי הצית את המלונית בלילה שבין חמישי לשישי שעבר - שלושה ימים לאחר שקיבל הודעה על פיטוריו. אתמול הוא שחזר בפני חוקרי המעשה את המעשה שמיוחס לו.

זירת אירוע השריפה בירושלים (צילום: משה מזרחי)
(צילום: משה מזרחי)

זירת השריפה בירושלים (צילום: דוברות כב
(צילום: דוברות כב"ה)

במקביל, עצרה המשטרה השבוע פלסטינית בת 37, במקור משכם וכיום מתגוררת בירושלים. המשטרה מייחסת גם לה עבירה של ניסיון רצח. החשודה, שאינה בעלת עבר פלילי, מתגוררת בבירה עם בן זוגה היהודי יעקב אברג'יל, שכאמור גם כן נעצר בפרשה. לזוג שני ילדים. היא עבדה במלונית בעבר, ובמשטרה בדקו גם מניעים לאומניים למעשים המיוחסים לה. מחר תובא החשודה בפני בית המשפט לדיון בנוגע להארכת מעצרה.

 

ערן סולומון, קרוב משפחתם של בני המשפחה שנפגעו בשריפה, אמר אתמול לאולפן ynet: "שני הילדים שנפגעו התאוששו והם מתחילים להבין מה קרה ולשאול שאלות. הם ממש המומים, קשה להם לדבר". הוא סיפר כי גם אם המשפחה שבה להכרה: "כרגע אנחנו מנסים לתמרן בין ירושלים לתל השומר, כי המצב של אב המשפחה לא הכי טוב. אנחנו מתפללים לנס".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ'
החשוד המרכזי מוחמד ג'עברי
צילום: יואב דודקביץ'
מומלצים