שתף קטע נבחר

מנהיגת כת השאירה 400 חסידים להכות זה את זה בחו"ל

נביאת זעם שכנעה את חסידיה לעבור מדרום קוריאה לפיג'י כדי להינצל מרעב. כשהגיעו היא החרימה להם את הדרכונים, והכריחה אותם להשתתף בטקסים אלימים. כשכמה מחברי הכת הצליחו להימלט היא נעצרה

מנהיגת כת נעצרה בדרום קוריאה אחרי שהשאירה 400 מחסידיה תקועים בפיג'י, והכריחה אותם להכות זה את זה. שין אוק ג'ו נעצרה יחד עם עוד שלושה בכירים בכת "כנסיית דרך החסד", כשנחתו בשדה התעופה אינצ'ון סמוך לסיאול.

 

שין הייתה "נביאת זעם" ששכנעה ב-2014 את חסידיה שבחצי האי קוריאה יהיה רעב כבד. היא אמרה להם שרק אם הם יעברו לפיג'י אם יינצלו מהאסון. כשהקבוצה הגיעה למדינה הקטנה בדרום האוקיינוס השקט הדרכונים שלהם הוחרמו כדי שלא יוכלו לעזוב.

שין אוק ג'ו מנהיגת כת נעצרה ב דרום קוריאה ()
מנהיגת "כנסיית דרך החסד" שין אוק ג'ו

החברים ב"כנסיית דרך החסד" נאלצו להשתתף בטקסים שכללו אלימות קשה זה נגד זה. שין טענה שהמכות ימנעו מאלוהים להעניש אותם ושכך יוכלו לגרש רוחות רעות. מי שניסה לברוח ספג מכות קשות לעיניי שאר חברי הכת. "בן היכה את אביו בין 100 ל-200 פעמים. חבר אחר הוכה יותר מ-600 פעמים ומת מפצעיו כשחזר הביתה", סיפר חבר בכת לעיתונאים.

 

לבסוף לפחות חמישה חברים בכת הצליחו לברוח והודיעו לרשויות בדרום קוריאה על הכת בפיג'י. "שין ועוד שלושה אחרים מואשמים בשימוש באלימות כדי להכריח את חסידיהם להישאר בפיג'י", אמר גורם במשטרת דרום קוריאה.

איי פיג'י ב אוקיינוס השקט (צילום: sutterstock)
פיג'י. 400 חסידים נתקעו במדינה(צילום: sutterstock)
  

לפי "ניו יורק דיילי ניוז" ב-2014 צעיר שסובל מסכיזופרניה הגיש נגד שין תביעה בסך 6 מיליון דולר, אחרי שהיא התיימרה לרפא אותו באמצעות תפילה. ה"טיפול" היה בכנסייה של הכת בקווינס בניו יורק.

 

במשך עשרה ימים הוצמד הצעיר במסקינטייפ לכיסא ולמיטה. זרימת הדם לרגליו נעצרה והוא סבל מנמק. כתוצאה מכך אחת נאלצו רופאים לקטוע את רגלו. שין לא הואשמה בפשע אך אחותו של הצעיר והארוס שלה, ששניהם היו חסידים של הכנסייה, הורשעו בפרשה ונידונו לשנת מאסר.

 

חצי מהאוכלוסייה בדרום קוריאה היא קתולית או פרוטסטנטית, וכתות נוצריות במדינה משכו אליהן חסידים רבים. בחודש מאי נעצר בסיאול מנהיג כת שטען שהוא המשיח אחרי שאנס לפחות שבע מחסידותיו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנהיגת "כנסיית דרך החסד" שין אוק ג'ו
מומלצים