שתף קטע נבחר

חשד: מנהל בית המחסה בנתניה נרצח על ידי אחד החוסים

המשטרה עצרה חשוד ברצח הכפול בנתניה - כשבידו חפץ חד. במשרד הקבלה של "בית יעל" מצאו את גופתו של המנהל, אבי וענונו, ועליה סימני אלימות קשים. אחיינו: "הוא היה עסוק בנתינה. נפלה עטרת ראשנו"

 

אבי בבר וענונו (באדיבות המשפחה)
(באדיבות המשפחה)

אבי (בבר) וענונו, בן 58 מנתניה, נרצח הבוקר (ה') בבית המחסה לחסרי בית בעיר. במקום נמצא גבר נוסף ללא רוח חיים שטרם התבררה זהותו. על פי החשד הוא נרצח לפני כמה ימים.

 

וענונו היה דמות מוכרת בנתניה וניהל את עמותת "בית יעל", שסייעה לחסרי בית בעיר והפעילה מעון ל-16 חוסים. העמותה קלטה בעיקר חסרי בית אך גם נזקקים שחלקם הופנו על ידי מחלקת הרווחה של העירייה.  


רצח במרכז גמילה בנתניה  (צילום: דוברות מד
רצח ב"בית יעל" בנתניה (צילום: דוברות מד"א)
 

לאחר שהתקבל דיווח על צעקות מבית המחסה ברחוב מסדה, הגיעו למקום שוטרים. אלה הבחינו בחוסה יוצא מהשער וזה עורר את חשדם. הוא החזיק חפץ חד בידו. הם השתלטו עליו ועצרו אותו. כאשר נכנסו השוטרים פנימה, הם הבחינו בגופתו של וענונו במשרד, כשעליה סימני אלימות קשים. צוות מד"א קבע את מותו.

 

בעקבות ריח רע נערכו סריקות במקום ובאחד החדרים המשמשים את החוסים נמצאה גופה של חוסה מגולגלת בתוך שמיכה מתחת לאחת המיטות. הגופה הייתה במצב ריקבון, מה שהעלה את החשד כי מדובר ברצח שבוצע לפני זמן רב. החוסה שנעצר חשוד ברצח הכפול.

 

לבית המחסה הגיעו בני משפחתו של וענונו. כאשר התברר להם כי יקירם נרצח, נשמעו זעקות שבר. אחת מבנות המשפחה התמוטטה. אחד ממכריו סיפר כי בכל שעה, גם בשעות לילה מאוחרות - כשהיה צריך להעביר לבית המחסה דר רחוב, הוא תמיד היה נענה בחיוב וקולט אותו, מתוך תפיסה שיש לסייע לאנשים חסרי כל.

 

דוד וענונו, אחיינו של אבי, סיפר: "אבי היה ראש המשפחה, הוא גמל מסמים אלפי בני נוער ונרקומנים. כל החיים הוא היה עסוק בנתינה ובעזרה. היום נודעים לנו עוד דברים על מעשיו למען אנשים. בשנים האחרונות הוא פתח את המרכז לחוסים. ממש נפלה עטרת ראשנו. רצחו אותו והוא רק בן 58. ברוך דיין האמת".

 

הרקע והמניע לרצח עדין אינם ברורים ונמצאים בחקירה. ההערכה כי בין החוסה החשוד לבין וענונו התפתח ויכוח ובמהלכו תקף אותו החשוד בחפץ החד. על החקירה הוטל צו איסור פרסום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
אבי וענונו
באדיבות המשפחה
מומלצים