שתף קטע נבחר

תא"ל במיל' עימאד פארס: "לקבל את הצעת נתניהו"

הקצין הדרוזי שהגיע כמעט עד קצה הפירמידה בצבא אמנם הביע תמיכה בהפגנה, אבל הבהיר: "צריך לדעת מתי להפסיק למשוך בחבל. צריך לנצל את ההזדמנות, לא לאבד אותה"

 

 

עשרות אלפים מפגינים בכיכר רבין וקוראים לביטול או לשינוי חוק הלאום, אבל אחד מהדרוזים שהגיע כמעט עד קצה הפירמידה בצבא דווקא סבור כי יש להיענות להצעת ראש הממשלה. תא"ל במיל' עימאד פארס אמר בשיחה עם ynet כי "צריך לדעת מתי להפסיק למשוך בחבל. אנחנו לא רוצים לקרוע את הקשר, אנחנו רוצים לחזק אותו".

 

"אין לי שום דבר נגד ההפגנה, אני בעד ההפגנה", הבהיר פארס, אבל קרא לקבל את ההצעה שהעביר לדרוזים ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כל המאמץ שבוצע הביא להזדמנות שאנחנו יכולים לנצל אותה ולא לאבד אותה. ולנצל אותה זה לקבל את ההצעה של ראש הממשלה ולהביא להזדמנות היסטורית של קבלת שוויון לעדה הדרוזית במדינת ישראל".

הפגנה נגד חוק הלאום בכיכר רבין (צילום: מוטי קמחי)
ההפגנה בכיכר רבין(צילום: מוטי קמחי)

הפגנה נגד חוק הלאום בכיכר רבין (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

עימאד פארס (צילום: טל שחר)
תא"ל במיל' עימאד פארס(צילום: טל שחר)

בנוגע לדעתו על חוק הלאום, אמר תא"ל במיל' פארס כי הוא "בעד קבלת שוויון לעדה שממנה אני נמנה, עדה שנתנה את כל חייה במשך שנים ללא תמורה מתוך הבנה ואמונה שזו המדינה הנכונה שצריך לחיות בה, להאמין בסמלים שלה, להאמין בחוקי היסוד שלה ולעשות הכל על מנת לחיות כאזרחים ישראלים שווים, בתוך העם היהודי. זו דעתי האישית, אני לא מחובר לשום זרם".

 

לדעת פארס, הצעת נתניהו היא "הזדמנות שלא הייתה אף פעם של השגת שוויון ועתיד טוב יותר לנוער הדרוזי במדינת ישראל. החיבור שלנו למדינת ישראל הוא חיבור חזק ואיתן מתוך אמונה ולא מתוך אינטרסים מקומיים מתחלפים, ולכן צריך לדעת מתי להפסיק למשוך בחבל. אנחנו לא רוצים לקרוע את הקשר הזה, אנחנו רוצים לחזק אותו. הפגנו, דיברנו, לחמנו למען שוויון, אבל אנחנו לא רוצים להוביל על הכתפיים הצרות שלנו את כל הבעיות של החברה הישראלית. אנחנו רוצים לדאוג לעדה שממנה אנחנו באים והיא בראש מעייננו".

רון חולדאי (צילום: מוטי קמחי)
חולדאי: "אל תפלו למלכודת הדבש"(צילום: מוטי קמחי)

"חשוב לי להגיד שאני מצפה מהמנהיגות במדינת ישראל לנצל באמת את המצב שנוצר ולשים את העדה הדרוזית במקום שבו היא אמורה להיות, כשווה בין שווים, עדה שנתנה את הכל ותמשיך לתת למען ביטחון המדינה תוך אמונה בסמלים ובחוקים שלה", הוסיף פארס.

 

ראש העיר תל אביב רון חולדאי, אחד הדוברים במחאה בכיכר רבין, קרא מנגד לדרוזים לא לקבל את הצעת נתניהו: "חבריי הדרוזים, אל תפלו למלכודת הדבש שהוצעה לכם. זהו עוד ניסיון לפלג, לפצל ולהפריד. לסמן מי בפנים ומי בחוץ, וכל מי שבחוץ - הוא האויב. אני יודע כמה אומץ ונחישות נדרשים לכם כדי לעמוד כאן, ובכל זאת - המשיכו להילחם יחד אתנו כדי שמדינת הלאום של העם היהודי תמשיך להיות דמוקרטית ושוויונית"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום :עופר עמרם
עימאד פארס
צילום :עופר עמרם
מומלצים