שתף קטע נבחר

גאווה ישראלית: "כנפיים של קרמבו" - "יועץ מיוחד" לאו"ם

המעמד מעניק לארגון שבו חברים ילדים ונערים עם ובלי צרכים מיוחדים הכרה בחשיבות פועלו בישראל ובעולם. יו"ר הוועד המנהל של הארגון: "גאה בצוות ובאלפי בני הנוער הפעילים"

תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לילדים ונערים עם ובלי צרכים מיוחדים נבחרה לשמש "ארגון יועץ מיוחד" לאו"ם. זאת בשל היותה "מובילה עולמית בתחום של שילוב ילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים בפעילות חברתית מעצימה". המעמד "יועץ מיוחד" לאו"ם (ECOSOC), מעניק לתנועה הכרה יוצאת דופן בחשיבות פועלה, בישראל ובעולם כולו.

 

התנועה הוקמה לפני 16 שנה, והיא קולטת ילדים ונוער עם כל סוגי היכולות והמגבלות ומכל דרגות החומרה מגיל שבע ועד גיל 22. לתנועה יש 65 סניפים ברחבי הארץ, והיא מפגישה מדי שבוע 6,000 בני נוער פעילים, יהודים (חילונים ודתיים), מוסלמים, נוצרים, בדואים, דרוזים ועולים חדשים.

ילדים חברי התנועה כנפיים של קרמבו (צילום: אריאל מילמן,
פעילים בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו"(צילום: אריאל מילמן, "כנפיים של קרמבו")
 

ניר ברונשטיין, יו"ר הוועד המנהל של התנועה אמר כי "אני נרגש מהעובדה שהאו"ם העניק הכרה בינלאומית לפעילות יוצאת הדופן של 'כנפיים של קרמבו'. אני גאה בצוות הניהולי והמקצועי של התנועה, ובעיקר באלפי בני הנוער הפעילים שעשייתם החשובה זוכה להכרה בינלאומית".

 

ברונשטיין הוסיף כי "יחד עם זאת, אני מוטרד מאוד מ-3,000 הילדים ובני הנוער עם צרכים מיוחדים, ובני משפחותיהם, שעדיין ממתינים לפתיחת סניפים חדשים של 'כנפיים של קרמבו' . אנחנו נעשה הכול להאיץ את התהליך למרות המכשולים הרבים והאתגרים הכלכליים העומדים בפנינו".

 

טליה בז'רנו, מנכ"לית התנועה, הוסיפה כי "המעמד הייחודי הבינלאומי שקיבלה התנועה מהאו"ם יאפשר ל'כנפיים של קרמבו' להעלות את המודעות לזכותם של צעירים עם מוגבלויות בישראל ובכול העולם, לחיי חברה מלאים ומספקים. הכרה זו תאפשר לנו להתרחב ולהפיץ בכל העולם את תפיסת השילוב הייחודית של התנועה ואת החזון שלנו: 'יוצרים יחד מקום ומשמעות לכל אדם'".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריאל מילמן, "כנפיים של קרמבו"
פעילים בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו"
צילום: אריאל מילמן, "כנפיים של קרמבו"
מומלצים