שתף קטע נבחר

המינוי החדש של פוטין: סטיבן סיגל

בימים של שפל ביחסים עם ארה"ב שולף נשיא רוסיה את הנשק הסודי: כוכב סרטי האקשן ההוליוודיים, שקיבל אזרחות רוסית לפני שנתיים. הוא מונה לתפקיד הנציג המיוחד ליחסים הומניטריים בין המדינות

רוסיה מינתה את השחקן האמריקני סטיבן סיגל לתפקיד הנציג המיוחד ליחסים הומניטריים בין רוסיה לארה"ב. כך הודיע אמש (שבת) משרד החוץ במוסקבה.

סטיבן סיגל (צילום: AP)
סטיבן סיגל. "אסיר תודה על ההזדמנות"(צילום: AP)

כוכב סרטי הפעולה, בן 66, קיבל לפני שנתיים מהנשיא ולדימיר פוטין דרכון רוסי. פוטין אמר אז שהוא מקווה שהדרכון יסמל את התחלת שיפור היחסים בין וושינגטון למוסקבה. אלא שמאז חלה הידרדרות ביחסים, בעקבות הקביעה האמריקנית שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות. בין שתי המדינות גם יש מחלוקת בנושא סוריה ואוקראינה.

 

במשרד החוץ הרוסי אמרו שהציפייה היא שסיגל יתרום לחיזוק הקשרים ההומניטריים עם ארה"ב בכמה תחומים בהם התרבות, האומנות וחילופי התלמידים. מבחינת רוסיה התפקיד שקיבל סיגל מקביל לשגריר של רצון טוב. סיגל לא יקבל משכורת על התפקיד. "זה מקרה שבו דיפלומטיה אזרחית משולבת עם דיפלומטיה מסורתית", מסר משרד החוץ.

 

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

סיגל בירך על המינוי ואמר לערוץ RT שמזוהה עם פוטין: "תמיד היה לי רצון עז לעשות כל מה שאפשר כדי לשפר את היחסים של הרוסים עם האמריקנים. עבדתי למען המטרה הזאת ללא לאות במשך הרבה שנים באופן לא רשמי, וכעת אני אסיר תודה על ההזדמנות לעשות את אותו הדבר בצורה רשמית".

 

הסרטים של סיגל פופולריים ברוסיה, וכבר יותר מעשור שהוא מבקר במדינה לעיתים קרובות ומספר בראיונות לטלוויזיה על דעותיו והקריירה שלו. הוא נפגש כמה פעמים עם הנשיא פוטין, חובב מושבע של אומנויות הלחימה שסיגל מציג בסרטי האקשן ההוליוודיים שלו. סיגל הביע תמיכה פומבית בצעדים שנויים במחלוקת של פוטין - כולל סיפוח חצי האי קרים. בשנה שעברה אסרה אוקראינה על סיגל להיכנס למדינה לתקופה של חמש שנים, מסיבות של ביטחון לאומי.

 


פורסם לראשונה 04/08/2018 23:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
סטיבן סיגל. "אסיר תודה על ההזדמנות"
צילום: AP
מומלצים