שתף קטע נבחר

גזענות, סטיגמות, קהילה: קומיקס על יהדות אתיופיה

בני זוג מחבל בנימין שחווים על בשרם את הניסיונות לגשר על פערים עדתיים יחד עם חמשת ילדיהם, פתחו פרוייקט מימון המונים כדי להביא לפרסום ספר הקומיקס - במטרה לקרב לבבות

 


בספר חדש שמפרסמים בני זוג מהתנחלות בחבל בנימין, הם עורכים מסע אל לב הקהילה היהודית באתיופיה מאמצע המאה ה-18 ועד ימינו. תכניו מבוססים בין היתר על החוויות והקשיים שעברו המחברים, יוסי ורותי טורצקי, יחד עם חמשת ילדיהם, כזוג מעורב בציונות הדתית.    

 

יוסי, בן לעולים מבריטניה, הגיע מלב לבה של הציונות הדתית. רותי נולדה באתיופיה ועלתה לארץ בגיל 6 במבצע שלמה. בני הזוג, שעוסקים כבר שנים בחינוך, חיים בכרם רעים, סמוך לטלמון. בפרויקט חדש שלהם הם יוצרים "קומיקס על יהדות אתיופיה", שבאמצעותו מנסים להנחיל לילדים ונערים את קבלת האחר. לפני כארבע שנים התפרסמו בני הזוג לאחר שסרטון חתונתם שכלל את השיר "נס אלוקי" זכה לעשרות אלפי צפיות ברשתות החברתיות.

דף קומיקס לדוגמא (מאייר: אלחנן בן אורי)
מתוך הספר(מאייר: אלחנן בן אורי)


משפחה (צילום: מיכל אביאור)
משפחת טורצקי(צילום: מיכל אביאור)

משפחה (צילום: מיכל אביאור)
(צילום: מיכל אביאור)
 

בני הזוג עוברים כבר שנים במסגרת החזון החינוכי שלהם בין בתי ספר ברחבי הארץ ומרצים על  גזענות, סטיגמות, קיבוץ גלויות וכמובן על הקהילה האתיופית. נושאים שגם הם לא פעם היו צריכים להתמודד איתם, אם בעצמם ואם דרך החוויות של ילדיהם.

 

כל אחד מהם מגיע מחברה שונה, אך דומה ברצון להסתגרות פנימית וחיבור בין הנפשות שמגיעות מאותו הרקע. יחד הצליחו השניים לפתוח צוהר לחיים משותפים, משולבים ומעורבים בין קהילות שונות.  

 

לצורך מימון הפרויקט פתחו בני הזוג בקמפיין מימון המונים ב"הדסטארט", כשהיעד שהציבו למימון הוא מאה אלף שקלים. בדף הפרויקט כתבו השניים: "הסיפור יכול להוות גשר משמעותי לדור הצעיר, ליצירת חיבור עמוק והזדהות עם המורשת, הציונות וקיבוץ הגלויות. מאמינים שהאיורים יכולים להפוך לסמל ודמויות חדשות יהפכו לדמויות לחיקוי והזדהות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכל אביאור
רות ויוסי טורצקי
צילום: מיכל אביאור
מומלצים