שתף קטע נבחר

ליברמן: איראן מממנת טרור בעזה, תומכים בחידוש הסנקציות

שר הביטחון ביקר בתרגיל צבאי ברמת הגולן, הזהיר מבנייתו מחדש של צבא סוריה והתייחס למהלך של הנשיא טראמפ: "טהרן משקיעה 2.5 מיליארד דולר בטרור במזרח התיכון". השר ישראל כץ: "צריך להתנתק מעזה. ההרתעה הישראלית לא עובדת"

 

 

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (יום ג') לחידוש הסנקציות הכלכליות האמריקניות על איראן, וציין כי משטר האייתולות מממן את גורמי הטרור ברצועת עזה. "חידוש הסנקציות על איראן זה דבר מתבקש במיוחד מאלו שנלחמים בטרור", אמר במהלך ביקור בתרגיל שריון ברמת הגולן. "ההסכם האחרון הביא מיליארדי דולרים למשטר, שהשתמש בו לא לטובת האזרחים, אלא לטובת טרור וחתרנות בכל המזרח התיכון".

 

לדבריו, "תקציב התמיכה בטרור" של טהרן עומד על כ-2.5 מיליארד דולר בשנה, ומועבר ל"כוח קודס בסוריה, מימון חיזבאללה, מימון המיליציות השיעיות בעיראק, מימון המיליציות של החות'ים בתימן, מימון של חמאס והג'יאהד האסלאמי".

 

שר הביטחון התייחס למצב בגבול בגולן ואמר: "ממול אנחנו רואים את צבא סוריה שלא מסתפק בהשתלטות על כל השטח הסורי, אלא בפירוש בונה צבא יבשה רחב, חדש, שיחזור למימדיו הקודמים ואף מעבר לזה. לכן, אנחנו עוקבים אחרי כל ההתפתחויות ואנחנו מוכנים לכל תרחיש".

שר הבטחון אביגדור ליברמן בסיור ברמת הגולן (צילום: אביהו שפירא)
השר ליברמן בסיור ברמת הגולן, היום(צילום: אביהו שפירא)

 

 

אתמול חתם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הצו שמחדש את הסנקציות על איראן, וזה נכנס לתוקף בחצות. טראמפ אמר שהמדיניות האמריקנית היא להפעיל על טהרן "לחץ כלכלי מקסימלי".

 

הבוקר התראיין חבר הקבינט השר ישראל כץ לאולפן ynet והתייחס למו"מ בניסיון להגיע להסדרה מול חמאס בעזה: "אנחנו מנועים לדבר על דיוני הקבינט. אני יכול להגיד שצריך לשנות את המצב בעזה. אני חושב שישראל צריכה להתנתק מעזה".

 

- השאלה מה יקרה עכשיו עם הניסיון של המצרים והאמריקנים להגיע להבנות. האם זה הולך לכיוון הזה או לא?

"הכול בנוי בסוף על ההרתעה הישראלית. יש את גופות החללים, יש שבויים, יש דברים אחרים, יש מצוקה הומניטרית שישראל עדיין נתפסת כאחראית עליה. הייתי רוצה שנעמוד מול קו גבול ביטחוני ולא נתעסק בביוב של עזה. כמו מול סוריה או לבנון.

 

"אני חייב להגיד: איך יכול להיות שנסראללה, שיש לו 150 אלף טילים עם עוצמה אדירה ממומנת על ידי איראן, מסתתר בבונקר ומורתע, ואיסמעיל הנייה ויחיא סנוואר מסיירים לאורך הגדרות? יש כאן מצב אבסורדי שההרתעה הישראלית לא עובדת בדרום. העוצמה האדירה של צה"ל לא יכולה לבוא לידי ביטוי ואת זה צריך לשנות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
ליברמן ברמת הגולן, היום
צילום: אביהו שפירא
מומלצים