שתף קטע נבחר

במהלך אימון: מטוס קרב ספרדי שיגר בטעות טיל בשמי אסטוניה

מטוס קרב של חיל האוויר הספרדי שיגר בטעות טיל אוויר-אוויר בשמי אסטוניה בזמן תרגיל של נאט"ו. אין נפגעים באירוע. כוחות הצבא האסטוני עורכים סריקות בשטח, למקרה שהטיל לא השמיד את עצמו אלא נפל על הקרקע

מטוס קרב "יורופייטר טייפון 2000" של חיל האוויר הספרדי שיגר אתמול (ג') בטעות טיל אוויר אוויר במהלך אימונים בדרום אסטוניה. אין נפגעים באירוע. כוחות הצבא האסטוני סורקים את האזור ומחפשים את שרידי הטיל.

מטוס יורופייטר באוויר. מטוס ספרדי שיגר טיל אוויר-אוויר באסטוניה, אין נפגעים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מטוס יורופייטר באוויר. מטוס ספרדי שיגר טיל אוויר-אוויר באסטוניה, אין נפגעים(צילום: רויטרס)

מטוסי יורופייטר של חילות אוויר אירופים (צילום: EPA)
מטוסי יורופייטר של חילות אוויר אירופים בתרגיל של נאט"ו(צילום: EPA)

התקרית אירעה במהלך תרגיל אווירי משותף של חיל האוויר באסטוניה וחילות האוויר של חברות נאט"ו. ראש ממשלת אסטוניה, יורי רטס, עדכן בפייסבוק: "תודה לאל אין נפגעים בנפש", והוסיף כי התקרית "מצערת מאוד". עם סיום התרגיל חזר המטוס לבסיסו בשאולאי שבצפון ליטא.

 

"מטוס קרב ספרדי שבסיסו בליטא שיגר בטעות טיל אוויר-אוויר מבלי לפגוע בדבר", נמסר ממשרד ההגנה במדריד. "הטיל לא פגע בשום מטוס. משרד ההגנה פתח בחקירה כדי לברר את נסיבות האירוע".

 

הטיל נשא חומרי נפץ בהיקף של עד עשרה קילוגרמים ונצפה לאחרונה במערכות במרחק של כ-40 קילומטרים צפונית לטארטו, העיר השנייה בגודלה באסטוניה. למרות שלטיל יש מערכת להשמדה עצמית מובנית עבור תקריות כמו אלה, ייתכן שבכל זאת הוא נחת על הקרקע. הצבא האסטוני אמר כי הם עדיין עורכים חיפושים לאיתור שרידי הטיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מטוס יורופייטר, ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים