שתף קטע נבחר

התשובה למשט המחאה משבדיה: משט הזדהות עם ישראל

איש עסקים נוצרי החליט להוציא משט הזדהות עם ישראל כדי "להראות שיש גם שבדיה אחרת". הוא רוצה להזמין את הישראלים לביקור בספינת המפרש הענקית שלו עם כיבוד ומוסיקה שבדית. "מטרת המשט שלי היא לשבור את מצור התקשורת השבדית על ישראל", סיפר

שטפאן אברהמסון  (באדיבות שטפאן אברהמסון )
"להראות שיש גם שבדיה אחרת". הספינה של אברהמסון(באדיבות שטפאן אברהמסון )

בסוף השבוע עצר חיל הים הישראלי ספינה הנושאת דגל שבדיה שניסתה לשבור את המצור על עזה במסגרת אחד ממשטי המחאה ועצר 12 אזרחים זרים על הסיפון שיגורשו כולם לארצות המוצא שלהם. מנגד, את המשט הבא שיגיע בקרוב משבדיה אף אחד בישראל לא ירצה לעצור.

 

שטפאן אברהמסון, איש עסקים שבדי, נוצרי אדוק שמגדיר את עצמו כאוהב ישראל, החליט ליזום משט נגדי שיגיע לישראל כדי להביע הזדהות עם ישראל ולהראות לציבור בישראל שיש גם שבדיה אחרת.

 

שטפאן הוא הבעלים של ספינת מפרש ענקית בשם "אלידה", שאורכה 40 מטר. שגריר ישראל בשבדיה אילן בן דב ביקר בספינה. אברהמסון יוזם משט הזדהות עם ישראל שיפליג משבדיה לישראל כשעל הסיפון בין 30 ל-40 חברי צוות, רובם צעירים אוהדי ישראל.

 

הספינה תצא לדרכה ב-25 באוגוסט, ולאחר כמה עצירות בדרך היא צפויה להגיע ב-11 באוקטובר לנמל הרצליה, שם ישהו עד 22 באוקטובר.

שטפאן אברהמסון  (באדיבות שטפאן אברהמסון )
(באדיבות שטפאן אברהמסון )

שטפאן אברהמסון  (באדיבות שטפאן אברהמסון )
(באדיבות שטפאן אברהמסון )

"מטרת המשט היא להביע הזדהות עם ישראל ורצון להראות כי יש גם שבדיה אחרת. מטרה נוספת של המשט היא לעזור לשבור את מצור התקשורת השבדית סביב שתי סוגיות במזרח התיכון: הרדיפה הקשה והטיהור של הנוצרים באזור כולו, וכן שישראל היא הדמוקרטיה היחידה ביום הדיקטטורות", הסביר אברהמסון.

 

אברהמסון קרא לחבריו בפייסבוק להצטרף למסע שלו לישראל. הוא הודיע כי בישראל הוא מתכוון לפתוח את הספינה שלו למבקרים ישראלים עם כיבוד ומוסיקה שבדית. הוא ביקש את סיוע שגריר ישראל בקבלת מקום נוח לעגינה במרינה בהרצליה – שיהיה נגיש לקהל הרחב. "נרצה לארח כמה שיותר ישראלים על הספינה", אמר.

שטפאן אברהמסון  (באדיבות שטפאן אברהמסון )
שגריר ישראל בשבדיה אילן בן דב (שני מימין) ביקר על הספינה(באדיבות שטפאן אברהמסון )

שטפאן אברהמסון  (באדיבות שטפאן אברהמסון )
(באדיבות שטפאן אברהמסון )

לדבריו, על אף שהם מקורבים לכנסייה, הרי שפעילותם כוללת הבעת הזדהות פוליטית עם ישראל ללא כל כוונות דתיות שמעבר לכך. שגריר ישראל הבטיח שישראל תבחן לקיים קבלת פנים מתוקשרת במרינה בהרצליה.

 

זאת לא הפעם הראשונה שאברהמסון מסייע למדינת ישראל במאמצי הסברה. בחודש שעבר התקיים הכנס הפוליטי החשוב ביותר בשבדיה, על האי השבדי גוטלנד. בכנס השתתפו, בין השאר, ראש ממשלת שבדיה, כל חברי הממשלה וכל המפלגות במדינה.

 

אברהמסון עגן את ספינתו במיקום מרכזי במהלך הכנס. על הספינה הונף דגל ישראל ואברהמסון הזמין את השגריר אילן בן דב לתת שלוש הרצאות על ישראל. הספינה נראתה על ידי אלפי המשתתפים באירוע, שנמשך חמישה ימים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות שטפאן אברהמסון
שטפאן אברהמסון
באדיבות שטפאן אברהמסון
מומלצים