שתף קטע נבחר

אסירים מכבים את השריפה הקשה שידעה קליפורניה

שריפה בגודל של לוס אנג'לס משתוללת בקליפורניה, ובין 14 אלף הכבאים יש כאלפיים אסירים שמסכנים את חייהם. הם מרוויחים 2 דולר ליום - וחוסכים למדינה 80 מיליון דולר בשנה: "האסירים עושים עבודה יוצאת דופן"

הכבאים בקליפורניה דיווחו אתמול לראשונה על התקדמות בהתמודדות עם השריפה הקשה שידעה המדינה, אך לא מצפים שעד ספטמבר תושג שליטה מלאה על האש.

 

שריפת היער הענקית מצפון לסן פרנסיסקו החלה לפני שבועיים. הצמחייה היבשה והרוחות החזקות מקשות על מאמצי הכיבוי של השריפה שהתפשטה לשטח של 1,217 קמ"ר, שטח בגודל של לוס אנג'לס.

כבאים שריפת יער ב קליפורניה ארה
כבאים בשריפת היער הענקית בקליפורניה(צילום: AP)

כבאים שריפת יער ב קליפורניה ארה
(צילום: gettyimages)

אסיר כבאי גוזם ענפים שריפת יער קליפורניה ארה
אסיר שהתנדב לעבוד ככבאי גוזם ענפים בקליפורניה(צילום: AP)

14 אלף כבאים מנסים להשתלט על שריפת היער הענקית, בהם 1,916 אסירים שעברו הכשרה של שירותי הכבאות בקליפורניה. ההכשרה נמשכת שבועיים לפני שהם עוברים מבחן גופני. מי שעובר את הבחינה נשלח לאחד מ-43 מחנות האוהלים של שירותי הכבאות בקליפורניה.

 

האסירים מקבלים שכר של שני דולר ליום על עבודתם ותוספת של דולר לכל שעה שהם בשטח. שאר הכבאים יכולים להרוויח משכורת שנתית של 74 אלף דולר. גיוס האסירים במאמצי הכיבוי יכול לחסוך לקליפורניה כ-80 מיליון דולר בשנה.

אש שריפה שריפות קליפורניה ארצות הברית (צילום : AFP)
(צילום : AFP)

אש שריפה שריפות קליפורניה ארצות הברית (צילום : AFP)
(צילום : AFP)
  

לפי "ניוזוויק" לא מדובר באסירים שביצעו עבירות קשות ונידונו למאסר עולם. אין להם עבר של הצתות, עבירות מין, חטיפות והם לא ניסו לברוח ממעצר. בין האסירים יש גם 58 בני נוער. תמורת כל יום בשטח מתקצר עונשם ביומיים.

 

ויקי ווטרס, מהמחלקה לשיקום אסירים בקליפורניה, אמרה על שילוב האסירים במאמצי הכיבוי: "הכבאים האסירים לא מקבלים יחס שונה בעבודה. אני רוצה להדגיש שאנחנו מודעים לחלוטין לעבודה יוצאת הדופן שהכבאים האלה עושים, במיוחד כשעל הפרק נמצאים חיים של אנשים ונזק לרכוש".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
14 אלף כבאים פועלים בשטח
צילום: AP
מומלצים