שתף קטע נבחר

ארה"ב וצרפת: "מגנים את ירי הרקטות לעבר ישראל"

בעקבות הירי לעבר ישראל הדגישה ארה"ב כי "לישראל יש זכות להגן על עצמה", ומשרד החוץ הצרפתי פרסם הודעת גינוי נגד שיגורי הרקטות. השגריר דנון קרא למועצת הביטחון של האו"ם לגנות את חמאס

ארצות הברית גינתה הערב (יום ה') את ירי הרקטות לעבר ישראל. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית הת'ר נאוארט אמרה בתדריך לעיתונאים כי "ההתרחשויות בעזה מדאיגות מאוד. באופן כללי, אנחנו מגנים את שיגור הרקטות לעבר ישראל וקוראים להפסיק את האלימות ההרסנית". נאוארט הוסיפה כי ארה"ב עוקבת אחר ההתפתחויות מקרוב, וציינה כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה".

טראמפ בעצרת בטמפה (צילום: AP)
"לישראל יש זכות להגן על עצמה". טראמפ(צילום: AP)

עמנואל מקרון  (צילום: AP)
"צרפת מצרה על ההסלמה". עמנואל מקרון(צילום: AP)

מוקדם יותר, גם צרפת גינתה את ירי הרקטות. בהודעה שפרסם משרד החוץ הצרפתי נכתב כי "צרפת מצרה על ההסלמה באלימות בין ישראל לרצועת עזה. צרפת מגנה את ירי הרקטות לעבר ישראל ומקווה שהאיפוק יגבר על האלימות ושההבנות ייושמו בין הצדדים על מנת למנוע פגיעה נוספת באזרחים".

 

עוד נמסר ממשרד החוץ הצרפתי כי "אירועים אלו מדגישים את הצורך הדחוף לפעול למען פתרון מדיני בר קיימא בעזה ולהביא פתרון יעיל למשבר ההומניטרי שמשפיע על האוכלוסייה הפלסטינית. פתרון זה כולל את הסרת המצור תוך כיבוד דאגותיה הביטחוניות של ישראל מחד גיסא, ומימוש הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים והחזרת שליטתה של הרשות הפלסטינית בעזה מאידך גיסא. צרפת, יחד עם שותפותיה האירופיות, תומכת במאמצים שנעשים בכיוון זה".

דני דנון נואם במועצת הבטחון של האו
קרא לאו"ם לגנות את חמאס. השגריר דנון(צילום: EPA)

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם דני דנון פנה למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולחברות מועצת הביטחון בקריאה "לגנות את ארגון חמאס על מתקפת הטרור חסרת הרסן על יישובי הדרום ביממה האחרונה". דנון כתב בפנייתו כי חמאס הוא האחראי הבלעדי למתקפת הטרור ולשיגורים של יותר מ-180 רקטות שגרמו לפציעתם של אזרחים ולנזק למפעלים ובתים ביישובי הדרום.

 

"אזעקות שוב ניפצו את התקווה של ילדי עוטף עזה לחופשת קיץ שקטה – שום מדינה לא הייתה סובלת מצב כזה. על הקהילה הבינלאומית לגנות את חמאס ולהטיל את האחראיות למתקפת הטרור חסרת הרסן על הארגון", אמר דנון והוסיף כי "ישראל תמשיך לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי למנוע פגיעה באזרחים ולהגן על ריבונותה".

 


אזעקה ראשונה בבאר שבע מאז מבצע צוק איתן (צילום: הרצל יוסף)
תושבים במקלט בבאר שבע(צילום: הרצל יוסף)

אזעקה ראשונה בבאר שבע מאז מבצע צוק איתן נפלה בשטח פתוח (צילום: דוברות המשטרה)
זירת התפוצצות הרקטה בבאר שבע(צילום: דוברות המשטרה)

סמוך לשעה 18:00 הערב, כשלוש שעות אחר ירי הרקטה אל אזור באר שבע, חידש צה"ל את התקיפות בעזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת קיימו דיון הערכת מצב. לאחריו התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

הפלסטינים בעזה דיווחו על 18 פצועים בתקיפת צה"ל שבה מוטט חיל האוויר בניין במחנה הפליטים שאטי שבמערב רצועת עזה. הבניין, שהוגדר באופן רשמי כ"מרכז תרבות" אך ככל הנראה שימש למטרות טרור, הושמד לחלוטין. לאחר התקיפה הזו נשמעו אזעקות באזור המועצה האזורית אשכול.

 

 

 תקיפת צה
הבניין שקרס מתקיפת צה"ל בעזה

תקיפת צה
תקיפת צה"ל במחנה הפליטים שאטי(צילום: AP)

  מחנה פליטים שאטי רצועת עזה תקיפה תקיפת צה

אחרי לילה של אזעקות בלתי פוסקות פחת הבוקר קצב השיגורים מהרצועה, אבל הירי נמשך לאורך כל היום. בסביבות השעה 15:00 נורתה הרקטה אל באר שבע - לראשונה מאז מבצע "צוק איתן". איש לא נפגע. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח סמוך לעיר. המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע הודיע כי העביר את הפגייה למרחב המוגן: "לאור ההסלמה באזור והירי לעבר העיר באר שבע, הוחלט על העברת הפגייה לאזור ממוגן", נמסר מבית החולים.

 

מנתוני צה"ל עולה כי מאמש ועד 13:00 בצהריים זוהו כ-180 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה יותר מ-30 שיגורים, ורוב הנפילות היו בשטחים פתוחים. כמה עשרות בני אדם נפצעו, כולל עובדת זרה מתאילנד שנפגעה באורח קשה-בינוני, ובהמשך התייצב מצבה.

 

גורם מדיני אמר בתום דיון הערכת המצב כי "חמאס ספג מכה קשה. ישראל תמשיך לפעול בעוצמה". לדברי אותו גורם, ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל להיערך לכל אפשרות. בשעות אחר הצהריים הייתה נפילה של פצצת מרגמה בשטחי המועצה האזורית אשכול ללא אזעקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
צילום: AP
מומלצים