שתף קטע נבחר

צה"ל: מעבר כרם שלום ייפתח הבוקר, אזור הדיג יורחב

בהתאם להחלטת שר הביטחון שהתייעץ עם הרמטכ"ל, הודיע צה"ל כי מעבר כרם שלום ייפתח לפעילות מלאה. ההחלטה גררה עימות פוליטי חריף בין ליברמן לבנט המתנגד למהלך

 

אביגדור ליברמן במעבר כרם שלום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון אביגדור ליברמן במעבר כרם שלום(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

 

צה"ל הודיע כי מעבר כרם שלום ייפתח הבוקר (יום ד') לפעילות מלאה וכי מרחב הדיג ברצועת עזה יורחב לתשעה מיילים ימיים. ההודעה נמסרה בעקבות החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן שהתייעץ עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט.  

 

ליברמן אמר אתמול כי "פתיחת מעבר כרם שלום, לאחר שלושה ימים של שקט נועדה לאותת לאוכלוסיה בעזה כי שמירת השקט היא בראש ובראשונה אינטרס של תושבי עזה".

 

 

ההחלטה גררה עימות פוליטי חריף בין ליברמן לשר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט המתנגד למהלך. בנט תקף אמש את ליברמן על ההחלטה הזו, ואמר כי "מחוות ליברמן לחמאס הן שגיאה - שרי הבית היהודי יצביעו נגד הסכם ישראל-חמאס". בנט אמר לאור ההסכם המתגבש בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים כי "מפלגת הבית היהודי תתנגד להסכם של שקט זמני שיאפשר לחמאס להתחמש מחדש ולהתעצם לקראת הסבב הבא". מדובר בפעם הראשונה ששר בקבינט המדיני-ביטחוני מודה כי מתקיימים מגעים להסכם עם חמאס.

  

בנט אמר בנוסף כי "ה'שקט' הזה יעניק לחמאס חסינות מוחלטת כדי להצטייד מחדש ברבבות רקטות שיאיימו על כל חלקי הארץ ויאפשר להם לפתוח במלחמה נגד ישראל בזמן ובתנאים שנוחים לו. הדבר יוביל, בסופו של דבר, לפתיחת שתי חזיתות מסוכנות, צפונית ודרומית, במועד שיקבע האויב ועל פי תנאיו".

  

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר כי "כהרגלו, השר בנט רץ לתקשורת עם סיסמאות ריקות מתוכן, שהן לא יותר מפוליטיקה קטנה על גבם של צה"ל ומערכת הביטחון. עדיף שיתעסק באלימות הגואה בבתי הספר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן במעבר כרם שלום
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מומלצים