שתף קטע נבחר

קבוצות ה"טלגרם" והמעקב הצמוד: כך נלכד המאמן החשוד כפדופיל

בלשי משטרה עקבו אחרי בנו ריינהורן, המאמן החשוד בתקיפה מינית ברשת של לפחות 140 קטינות - וגילו כיצד פעל. נשים שבעבר הרחוק פגשו בו כשניהל פורום ב"תפוז" ושפט בתחרויות יופי, העידו על התנהלות סטנדרטית. בחורה שהכירה אותו בעבר: "קשה לי להאמין שרק 140 נפגעו"

 

בנו ריינהורן (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנו ריינהורן)
בנו ריינהורן(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנו ריינהורן)

מה הייתה שיטת הפעולה של בנו ריינהורן - שעל פי החשד פגע בעשרות נערות וילדות וביצע בהן עבירות מין? במשטרה הצליחו לעקוב אחריו בשבועיים האחרונים באופן הדוק, ולחלץ עוד ראיות נגדו.

 

שלשום (ד') הותר לפרסום כי ריינהורן, תושב הרצליה נשוי ואב לשניים בן 35, חשוד שניסה לפתות כ-140 קטינות ברשת. בחלקן הוא ביצע על-פי החשד עבירות מין. בלשי המשטרה התחקו אחריו למשך 24 שעות ביממה בעזרת מעקב סמוי, וכך חשפו את השיטות שבהן "צד" את הקטינות, בין היתר כששכנע אותן לפתוח עבורו קבוצות טלגרם שבהן הוצג כסוכן דוגמנויות.

 

הרבה מאמצים השקיעו ביחידת הסייבר 105 בלהב 433 על מנת לאתר את החשוד. המשטרה אמנם קיבלה תלונות מהורים לגביו, אך הוא הצליח להפעיל באמצעים מתוחכמים כמה פרופילים מזויפים וביצע הטעיות שונות על מנת שלא ניתן יהיה לאתר אותו. לאחר מכן עבר לשוחח איתן בשיחות וואטסאפ.

 

הבלשים שעקבו אחריו לאחרונה ציינו כי לא הבחינו בשום התנהלות חשודה מצדו כאשר בא במגע עם בנות מקבוצת הכדור-יד שאימן. במקרה אחד שבו הצליחה המשטרה לאתר התכתבות שלו עם ילדה כבת 10 בעודה מתקיימת, התקשרו השוטרים להוריה של הילדה בשעה 01:30 בלילה והתריעו בפניהם על שבתם משוחחת עם החשוד שמנסה לפגוע בה.

בנו ריינהורן (צילום: מתוך פייסבוק)
בנו ריינהורן(צילום: מתוך פייסבוק)
בפשיטה על ביתו של ריינהורן נתפס גם מחשבו ובו נמצאו מאות רבות של ראיות פורנזיות לכך שניסה והצליח להגיע ולפגוע בקטינות נוספות. "היה לו מלאי שלם של ילדות קטנות שבהן פגע או ניסה לפגוע", אמרו גורמים המעורבים בחקירה.

 

"קשה לי להאמין שרק 140 נפגעו"

דנה (שם בדוי) הכירה את ריינהורן לפני כעשור - כשהייתה דוגמנית צעירה והוא שימש כמנהל פורום הדוגמנות באתר "תפוז". לאחר פרסום הפרשה, היא העידה נגדו במשטרה - בגין הטרדה מינית. "אחרי שראיתי את הפרסומים בתקשורת הבנתי שקרה לי מקרה דומה איתו, ועד עכשיו לא ידעתי מי עומד מאחורי זה ומה המשמעות של האירוע". לדבריה, "בן הזוג שלי הכיר אותו כמאמן הכדורי-ד שלו, כלל לא ציפינו לזה. אנשים בסביבה שלו מופתעים לחלוטין".

 

יעל (שם בדוי), הכירה את ריינהורן לפני כעשור בתור דוגמנית צעירה. "הוא הצטייר כאדם מקסים שמקושר לצלמים מהתחום", סיפרה. "היו בפורום צעירות בנות 18-13, הן נהגו לפרסם שם תמונות ולקבל ממנו חוות דעת, וכן מ'אנשי מקצוע' נוספים. הוא תמיד נהג להגן על הצעירות מפני גברים אחרים שניסו להתחיל איתן. אני מניחה שהוא גם היה משוחח איתן באופן פרטי". ריינהורן אף השתתף, מתוקף תפקידו, כשופט בתחרויות יופי מטעם הפורום ובמפגשים שונים.

 

אישה נוספת, סבטלנה, הכירה אותו אף היא בצעירותה. היא כתבה בפייסבוק לאחר פרסום החשדות נגדו: "תמיד חשבתי שהוא איש נפלא והייתי כורתת לעצמי את היד לפני שהייתי חושדת שבנו הוא בעצם פדופיל, לכאורה.

 

"בנו נשוי ואב לשני ילדים קטנים, עובד עיריית הרצליה שמשמש במשך שנים מאמן כדוריד של קבוצות ילדים ונוער ומאמן קבוצת הכדוריד בנות הרצליה. ככה זה, הפדופילים הם החברים שלנו, לפעמים הם בני משפחה, קרובים של החברים שלנו, השכנים שלנו, המוכרים בסופר, לפעמים זה אפילו הגבר שהולך ברחוב עם הכלב שלו ומנופף לנו לשלום. פדופילים הם אנשים נורמטיביים, הם לא בעלי קרניים ולא נראים שונים מאיתנו".

 

מנהלי פורום תפוז מסרו ל-ynet: "אין לנו מידע על מנהלים מתנדבים שלקחו חלק בניהול פורומים באתר. תפוז עברה שינויים מאז שנת 2010 ואין לנו על כך שום מידע".

 

אלה (שם בדוי) הכירה את ריינהורן לפני כעשור, כאשר ניהל את הפורום בתפוז. "הייתי בת 19, חשבתי ללמוד משחק והתעניינתי בדוגמנות. באותה תקופה לא היו פילטרים או ריטושי תמונות, אז היינו שולחות תמונות לאודישנים והייתה מישהי שהייתה עורכת אותן בשבילנו. היו שם ילדות בגילאי 14 עד 20 והוא היה מנהל כל מיני תחרויות. בפורום השתתף גם איש מקצוע מעולם האופנה שהיה שופט את הילדות לפי המאפיינים החיצוניים שראה בתמונות. מנהל הפורום היה מעודד את זה והיו בנות שלקחו את זה באופן אישי".

 

היא מספרת שבאותה תקופה מדי פעם היו מתארגנים מפגשים בין הבנות לבינו בקניון עזריאלי: "הוא הצטייר כבחור נורמטיבי לחלוטין, באותה תקופה השיח הציבורי לא היה סביב הטרדות מיניות, זה לא היה מפוקח כמו היום. אני זוכרת שנפגשנו פעם אחת והוא היה ממש נחמד, בחור נעים. מעולם לא שמעתי על כך שתקף אף אחת. כנראה שהוא הצליח לעשות את הדברים האלה מתחת לרדאר במשך 15 שנים כי הוא לא הטייפקאסט".

 

לריינהורן אין שום זיקה מקצועית לעולם הדוגמנות, אלא שמאז שנת 2007 - עת ניהל את הפורום - הציג עצמו ככזה באמצעות קשרים שהיו לו עם צלמים וסוכנויות דוגמנות. "קשה לי להאמין שרק 140 נפגעו, כנראה שזה הרבה יותר מזה. באותם שנים הוא היה איתנו בקשר בשמו המלא ולא דרך פרופיל בדוי - כנראה שרק בהמשך השנים הוא יצר קשר רק דרך פרופילים פיקטיביים". כך לדבריה.


פורסם לראשונה 16/08/2018 22:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך פייסבוק
ריינהורן. חשוד בעבירות מין
צילום: מתוך פייסבוק
מומלצים