שתף קטע נבחר

חילופי אש בגבול עזה: צה"ל ירה לעבר מחבל

לוחמי צה"ל ירו לעבר מחבל שפתח באש לעברם בצפון רצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק. המחבל, כפי הנראה, נהרג

חיילים בעוטף עזה לאחר הרגיעה (צילום: רועי עידן)
ארכיון(צילום: רועי עידן)

 

לוחמי צה"ל ירו הבוקר (ב') לעבר מחבל שפתח באש לעברם בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים בקרב החיילים ולא נגרם נזק. זוהתה פגיעה במחבל ונבדק אם במקום היו מחבלים נוספים.

 

מפרטים ראשוניים עולה כי מחבל חמוש התקרב סמוך לשעה 7:40 למרחק של 20-10 מטרים מגדר המערכת בצפון הרצועה, ליד הגבול. הוא פתח באש מטווח קצר לעבר כוח צה"ל שביצע ליד גדר המערכת פעילות שגרתית. הלוחמים, מגדוד רותם של חטיבת גבעתי, השיבו אש וככל הנראה הרגו את המחבל. גופתו נותרה מוטלת על הקרקע בצד הפלסטיני של הגדר. בצה"ל בודקים כעת את זהות המחבל ואם השתייך לחמאס.

 

התקרית הבוקר באה על רקע הפרסומים על אפשרות להסדרה בין ישראל לחמאס, כשבינתיים נמשך טרור בלוני התבערה: שלושה מוקדי שריפות התפתחו אתמול בעוטף עזה מבלונים שהופרחו מרצועת עזה.

 

אתמול התפתחה שריפה ביער ארז וכילתה שטח יחסית קטן. בצהריים נחת בלון תבערה באזור קיבוץ בארי וגרם לשריפה. זמן קצר לאחר מכן נחת בלון שלישי ובעקבותיו פרצה אש באזור יער בארי. בכל המקרים השתלטו על השריפות צוותי כיבוי ורכזי ביטחון של יישובי העוטף.

 

כמו כן, אתמול סגרה ישראל באופן חלקי את מעבר ארז בעקבות ההפגנות האלימות שהתקיימו ברצועה ביום שישי, ואפשרה רק מעבר של מקרים הומניטריים. מדובר בצעד סמלי, מאחר שממילא רק פלסטינים מעטים חוצים את מעבר ארז - ורובם המכריע עושים זאת עם אישור על רקע הומניטרי.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים