שתף קטע נבחר

הצעירה שיוחאי הציל מטביעה: "הוא גיבור, דמות להערצה"

הצעירה שאותה הציל יוחאי אלקיים ז"ל הגיעה לבית משפחתו באשדוד. חברו הטוב סיפר לחדשות 10: "אני מניח שהרצון שלו להציל בן אדם היה יותר חזק משיקול הדעת". מאות ליוו את יוחאי בדרכו האחרונה

"יוחאי הוא מבחינתי גיבור, דמות להערצה", כך אמרה הערב (יום ב') בת-אל, הצעירה שאותה הציל יוחאי אלקיים ז"ל אתמול באשדוד בראיון לכתב חדשות 10 אלמוג בוקר. הצעירה הגיעה לבית משפחתו של יוחאי, שהובא הערב למנוחת עולמים בבית העלמין בעיר.

 

 

יניב גרויבסקי, חברו של יוחאי ז"ל, סיפר לחדשות 10 על האסון: "יש שם שלט של סכנה, שזה הכי ברור בעולם שאסור לו להיכנס. אנחנו בדרך כלל הולכים לחוף שהוא לא מוכרז, ואנחנו לא נכנסים למים אף פעם, הוא לא נכנס למים אף פעם. הוא בעצמו הסביר לנו איך לצאת מטביעה. שזה הכי אבסורד". החבר הוסיף: "אני מניח שהרצון שלו להציל בן אדם היה יותר חזק משיקול הדעת. הרצון שלו לעזור, זה תמיד משהו שהיה לו. זה היה ביש מזל לגמרי. אני עדיין לא קולט את זה. לדעתי, אף אחד עדיין לא קולט את זה. הוא ידע לחיות את החיים, בצורה הכי טובה".

 

אלקיים, מאמן כושר במקצועו, שהה על החוף עם חברו כשהבחין בצעירה במים. חברו הצליח לחלץ את עצמו אל החוף יחד עם הצעירה, אך יוחאי נסחף לעומק. גולש שהיה באזור חילץ אותו יחד עם המצילים שהגיעו על אופנוע ים - ולאחר שביצעו בו פעולות החייאה הוא פונה לבית החולים אסותא בעיר, שם נקבע מותו.

 

הלוויתו של יוחאי אלקיים מי שטבע בחוף המצודה באשדוד (צילום: רועי רובינשטיין)
קברו הטרי של יוחאי(צילום: רועי רובינשטיין)

 

מאות ליוו את יוחאי בדרכו האחרונה. סדי, אחת מאחיותיו של יוחאי, הקריאה את ההספד שכתבה חברתו: "אני לא יכולה לדמיין אותי בלעדיך. הלב הענק שלך, הרצון שלך להציל ולהיות גיבור הוא שהכריע אותך, רצית להציל חיים. הים לקח לי אותך".

 

האחות המשיכה בהספד שכתבה החברה, בזמן שכמה ממשתתפי ההלוויה פרצו בבכי. "אגשים בשבילך את כל החלומות שרצינו, את כל החוויות והתוכניות שתכננו", הקריאה האחות. "כתבת 'החיים קצרים מדי כדי לעסוק במה שאתה לא אוהב'. תמיד תהיה האור והמגדלור שלי. יוחאי, אחי האהוב והגיבור, כל חייך פלסת את דרכך בגבורה. בחרת ללמוד בדרך שלך, לשרת את המדינה באופן שרק אתה רצית, התעקשת ללכת לקרבי, להיות חובש קרבי, לעשות את מה שאתה אוהב. כמה אירוני שדווקא בים הכל נגמר, המקום שכל כך אהבת, שהיה המקור לשמחת החיים שלך - לקח לך את החיים עצמם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים