שתף קטע נבחר

ארה"ב: מסתנן חטף סטודנטית ורצח אותה

מהגר בלתי חוקי ממקסיקו הודה ברצח של מולי טיבטס, שיצאה לריצה ב-18 ביולי ומאז לא שבה לביתה. הוא עקב אחריה והשליך את גופתה בשדה. לקראת בחירות האמצע טוענים הרפובליקנים שחוקי ההגירה אפשרו את הטרגדיה. טראמפ: "זה לא היה צריך לקרות"

מהגר בלתי חוקי ממקסיקו הודה שרצח את מולי טיבטס, תלמידת קולג', שיצאה לריצה באיווה. כריסטיאן בהנה ריברה חטף את טיבטס, רצח אותה והשליך את גופתה בשדה תירס. ריברה בן ה-24 נעצר ומואשם ברצח מדרגה ראשונה. אם יורשע ייגזר עליו מאסר עולם ללא אפשרות לחנינה.

הסטודנטית מולי טיבטס שנרצחה ב איווה ארה
מולי טיבטס בת ה-20(צילום: AP)
טיבטס בת ה-20 נעלמה ב-18 ביולי בעיירה הקטנה ברוקלין באיווה, ובחודש החולף נערכו חיפושים נרחבים אחריה. היום הוביל ריברה את החוקרים לגופתה של טיבטס, בשדה שנמצא 19 ק"מ דרום מזרחית לברוקלין באיווה.

 

"אני לא יכול לדבר על המניע", אמר ריק ראן, סוכן מיוחד במחלקה לחקירה פלילית. ריברה אמר שהוא רץ ליד טיבטס, שהזהירה אותו שתקרא למשטרה אם לא יניח לה. אז הוא החליט לרדוף אחריה, אמר ראן. את מה שקרה אחר כך, לטענתו, הוא לא זוכר. ראן אמר שמצלמת אבטחה תיעדה את ריברה, במכונית שחורה, מחוץ למקום שבו נראתה טיבטס לאחרונה בחיים. הוא אמר שריברה משתף פעולה בחקירה.

כריסטיאן בהנה ריברה מהגר מקסיקני נאשם ברצח ה סטודנטית מולי טיבטס איווה ארה
הודה בחטיפה וברצח. כריסטיאן בהנה ריברה(צילום: רויטרס)
 

הרצח של מולי החזיר לסדר היום בארה"ב את ההגירה הבלתי חוקית, והדרכים לטפל בה, לקראת בחירות האמצע בנובמבר. המאבק בהסתננות לארה"ב הוא אחד הנושאים החשובים ביותר לדונלד טראמפ, שהסתסכך עם מקסיקו כשהבטיח לבנות חומה בגבול והאשים את המהגרים בפשעים אלימים רבים.

הסטודנטית מולי טיבטס שנרצחה ב איווה ארה
נעלמה ב-18 ביולי(צילום: AP)

הסטודנטית מולי טיבטס שנרצחה ב איווה ארה
(צילום: AP)
   

"זה לא היה צריך לקרות", אמר הנשיא בעצרת במערב וירג'יניה אחרי מעצרו של ריברה. "שמענו היום על זר בלתי חוקי שהגיע למרבה הצער ממקסיקו, וראיתם מה קרה לצעירה המדהימה והיפה הזאת", אמר לקהל.

 

טראמפ עודד את חבריו הרפובליקנים לנצח בבחירות האמצע כדי לחזק את חוקי ההגירה. "יש לנו השפעה אדירה, אבל החוקים רעים כל כך. חוקי ההגירה הם בושה, אנחנו משנים אותם, אבל צריכים שיהיו יותר רפובליקנים. אנחנו חייבים לתפוס אותם".

טראמפ בעצרת בווירג'יניה המערבית (צילום: EPA)
"חוקי ההגירה רעים כל כך". טראמפ בעצרת הלילה(צילום: EPA)

הפוליטיקאים באיווה מתחו ביקורת על חוקי ההגירה אחרי הרצח. שני הסנאטורים הרפובליקנים של איווה, צ'אק גרסלי וג'וני ארסנט, מסרו על הרצח: "אף משפחה לא צריכה לעבור טרגדיה כזאת, במיוחד כשאפשר היה למנוע את זה. זה יותר מדי תושבים באיווה אבודים מול ידי הפושעים שפרצו את חוקי ההגירה שלנו. אי אפשר לתת לטרגדיות האלה להימשך".

 

מושלת איווה, קים ריינולדס הרפובליקנית, אמרה אחרי המעצר של ריברה: "אנחנו כועסים שמערכת ההגירה הפרוצה מאפשרת לתוקף כזה לחיות בקהילה שלנו. נעשה כל מה שניתן כדי למצות את הדין עם הרוצח של מולי".  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים