שתף קטע נבחר

תייר נפל לחור השחור בפורטוגל

במרכז יצירת האומנות "הירידה ללימבו" של האומן היהודי אניש קאפור ניצב עיגול שחור, שלחלק מהמבקרים נראה מצויר – ולאחרים נראה כבור אינסופי

תייר מאיטליה שביקש לחזות מקרוב ביצירת האומנות "Descent Into Limbo" ("הירידה ללימבו"), שנראית למעשה כחור שחור גדול, נפל לתוכה ונפצע. התאונה התרחשה במוזיאון סרבלס לאומנות עכשווית השוכן בעיר פורטו, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

החור השחור יצירת אומנות פורטוגל (צילום: AP, Filipe Braga)
העיגול השחור במוזיאון בפורטו(צילום: AP, Filipe Braga)

מדובר ביצירת אומנות מ-1992 של הפסל היהודי-בריטי אניש קאפור, יליד הודו. היצירה היא מבנה בצורת קובייה שבמרכזו עיגול שחור כהה ביותר. מראה העיגול משתנה בהתאם לזווית שממנה מביטים בו: לצופה אחד הוא עשוי להיראות כעיגול שחור המצויר על הרצפה, ולאחר הוא עשוי להיראות כחור שחור שעומקו אין-סופי. למעשה, עומקו של הבור הוא שני מטרים וחצי.

החור השחור יצירת אומנות פורטוגל (צילום: AP, Filipe Braga)
נכנסים בליווי איש צוות. הקובייה ובה המיצג(צילום: AP, Filipe Braga)

כשמבקרי המוזיאון מוכנסים אל מבנה הקובייה חייב לנכוח במקום איש סגל של המוזיאון, וכך היה גם בעת התאונה, שלפי הדיווחים התרחשה ב-13 באוגוסט. גם שלטי אזהרה מוצבים בו, ומבקרים נדרשים לחתום על מסמך שבו הם מבהירים כי הם מכירים בסיכון הבטיחותי הכרוך בביקור.

 

לפי דיווחים בפורטוגל, התייר האיטלקי, בשנות ה-60 לחייו, טופל בבית חולים מקומי, אך פציעתו התבררה כקלה בלבד והוא שוחרר. הביקורים במיצג הושעו לכמה ימים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, Filipe Braga
החור השחור במוזיאון
צילום: AP, Filipe Braga
מומלצים