שתף קטע נבחר

לא לומדים לקח: שני ישראלים עוכבו בחו"ל בגלל קליעים

בשבוע אחד עוכבו שני צעירים בהודו ובירדן לאחר שנמצאו קליעים בכבודתם. במקרה הראשון קונסול ישראל הצליח למנוע את מעצר הצעיר - אך הוא מנוע מלצאת מהמדינה עד לסיום ההליכים המשפטיים

הסתבך בגלל קליע ששימש כפקק למימייה משירות המילואים: עונת הטיולים בחו"ל בשיאה, והישראלים ממשיכים להסתבך בגלל קליעים נשכחים בתיקים בדרך לחופשה.

 

בימים האחרונים התמודדו במשרד החוץ עם שני מקרים כאלה. אחד המקרים הסתיים למרבה המזל במהירות, אך הישראלי השני עדיין מנוע לצאת מהמדינה הזרה.

 

שדה תעופה חו
בידוק בשדה תעופה. אילוסטרציה(צילום: shutterstock)
 

במקרה הראשון, צעיר ישראלי בן 25 נעצר בשבוע שעבר שדה התעופה הבינלאומי בניו דלהי, בירת הודו, לאחר שבכליו נמצא קליע של רובה ששימש כפקק לצינור המימייה משירות המילואים שהביא עמו. הצעיר הישראלי היה בדרכו לטיסה לצפון הודו כדי להצטרף לאחיו שמטיילים שם.

 

מיד עם מעצרו, התגייס לעזרתו קונסול ישראל בהודו, אלי סנה, והגיע בדחיפות לשדה התעופה. סנה הצליח אחרי כמה שעות לשכנע את רשויות הביטחון בשדה שלא לעצור את הישראלי. יחד עם זאת, הוא עוכב לחקירה והדרכון שלו הוחרם. כעבור יום הדרכון הוחזר לו, אך הוא עדיין מנוע יציאה מהמדינה עד לסיום ההליך המשפטי - שבהודו עלול להימשך חודשים ארוכים.

 

המקרה השני אירע בשדה התעופה הבינלאומי ברבת עמון שבירדן. צעיר ישראלי, חייל בודד שהוריו מתגוררים בארצות הברית, נחת בבירה הירדנית לפני שעלה על טיסת המשך של חברת רויאל ג'ורדניאן לארה"ב. בבידוק הביטחוני נמצאו שבעה כדורי רובה מהשירות הצבאי שנשכחו בתיק שלו. למזלו, הירדנים לא עצרו אותו אלא עיכבו אותו לזמן קצר בלבד ואפשרו לו לעלות לטיסת ההמשך.

 

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "בשבוע שעבר טיפלו עובדי המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ והקונסולים בנציגויות ישראל בחו"ל בשני מקרים שונים של הימצאות קליעי כדורים בכבודתם של ישראלים בזמן שנבדקו עם נחיתתם במדינות היעד. באחד המקרים, קונסול ישראל בניו דלהי, אלי סנה, פעל רבות כדי לסייע לעצור ועלה בידו לשחררו ממעצר. עתה ממתין הישראלי למיצוי ההליכים בעניינו ולקבל חזרה את דרכונו".

 

עוד נמסר כי "משרד החוץ חוזר ומתריע בפני אזרחי ישראל לבדוק היטב תכולת מזוודות ותיקים, ולאתר מבעוד מועד הימצאות חלקי נשק וקליעי כדורים, בין אם חוצים מעברי גבול יבשתיים ובין אם טסים ליעדים בחו"ל. הכנסת חלקי נשק למדינה זרה מהווה עבירה פלילית אשר עלולה להוביל להליכי חקירה, מעצר ומשפט אשר במקרה הטוב יסתיימו בעיכוב ממושך במדינת היעד ותשלום קנסות כספיים גבוהים".


פורסם לראשונה 22/08/2018 23:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בדיוק ביטחוני. אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים