שתף קטע נבחר

תוך פחות מיומיים: תלונה נסגרה בשל "עבריין לא נודע"

בעל אופנוע שנגנב במקום הומה ברמת גן, העביר למשטרה צילומים של מצלמות אבטחה שתיעדו את הגניבה. תוך פחות מ-48 שעות הודיעו לו שיש תיעדוף למקרי רצח ואלימות והאופנוע נגנב ככל הנראה על ידי אנשי העולם התחתון. המשטרה: "לא ניתן היה להתחקות אחר זהות החשודים"

 

 

 

האופנוע הגנוב ()
האופנוע שנגנב. הגנבים היו במקום כשעה וחצי

"יעילות" משטרתית: אופנוע נגנב במקום הומה, מצלמות האבטחה תיעדו, אבל תוך פחות מיומיים סגרה המשטרה את התיק בטענה של "עבריין לא נודע".

 

לפני כשבועיים החנה דוד (שם בדוי) את אופנוע הספורט שלו מסוג ימאהה בצבע אדום מתחת לבניין BSR2 בבני ברק. הוא הגיע בשעה 08:05 וכעבור חמש דקות הגיעו למקום ארבעה אנשים. דוד, שמאוחר יותר שחזר את האירועים באמצעות מצלמות האבטחה, זיהה כיצד שניים מהם, שהיו על קטנוע שליחויות, השגיחו על המקום, ושניים החלו לנסות לגנוב את האופנוע.

 

במשך שעה וחצי, באחד המרכזים הסואנים בארץ עם אלפי עוברים ושבים, הגנבים ניסרו, קדחו את הסוויץ' וחיברו מחשב כדי לעקוף את האימובילייזר. רק אז הם הצליחו לגנוב את  האופנוע.

 

אופנועים ברמת גן ()
האזור ממנו נגנב האופנוע

 

האופנוע הגנוב ()
התלונה שהוגשה אחרי גניבת האופנוע

 

פרטי תיק התחקירה ()
ההודעה על סגירת התיק

 

בסיום יום העבודה, כשהבין שהאופנוע שלו נגנב, מיהר דוד להגיש תלונה במרחב דן של המשטרה. למחרת בבוקר הוא אף העביר דיסק און קי ממצלמת האבטחה של הבניין למחלקה הטכנולוגית של המשטרה. לדבריו, הובטח לו "שיבדקו מצלמות נוספות באזור". לתדהמתו, התשובה של המשטרה הייתה מהירה וכעבור פחות מ-48 שעות הוא קיבל הודעה לביתו שהמשטרה סגרה את התיק מסיבה של "עבריין לא נודע".

 

דוד הנדהם פנה שוב למשטרה, לשאול אם החוקרים בדקו מצלמות של בקרת רמזורים או מצלמות נוספות בנתיב הבריחה של הגנבים. "נעניתי שאין מה לבדוק מצלמות נוספות, הגנבים עם קסדות, והם נוהגים להחליף את לוחית הזיהוי למזוייפת. הסברתי שיש הרבה מצלמות ואפשר לראות לאיזה כיוון הם ברחו, אולי נכנסו למסתור באזור, למוסך, או אפילו עלו על משאית או טנדר. נעניתי שחבל שלא היה לי ביטוח, ושלמשטרה יש תיעדוף למקרי אלימות, רצח ופשיעה אחרת, ואני מוזמן לערער".

 

דוד הוסיף כי במשטרה אמרו לו שככל הנראה האופנוע שלו נגנב על ידי אנשי העולם התחתון לטובת מבצע. "אמרו שאני אפגוש שוב את האופנוע רק אם יעשה תאונה או ייתפס, או שהוא כבר בשטחים".

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם הגשת התלונה פתחה המשטרה בחקירה ובמסגרתה ביצעה מגוון פעולות טכנולוגיות וחקירתיות בניסיון להתחקות אחר זהות החשודים ואחר האמצעים בהם עשו שימוש. בכלל זאת, נבדקו מצלמות האבטחה שאותרו בנתיב הבריחה וצפייה בתוצריהן. חרף כל הנ"ל, לא ניתן היה להתחקות אחר זהות החשודיםו/או הכלים. ככל שבידי המתלונן פרטים נוספים, היחידה החוקרת מטעם משטרת ישראל תעשה בהם שימוש במטרה להגיע לחקר האמת".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים