שתף קטע נבחר

ארה"ב: יותר מחמש שנות מאסר למדליפת המסמכים המסווגים של ה-NSA

63 חודשי מאסר נגזרו על ריאליטי ווינר, עובדת הקבלן שהדליפה לתקשורת מסמכים מסווגים שקשורים למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. התובע: "הפגיעה שלה העמידה את ביטחון המדינה בסכנה"

עונש מאסר של יותר מחמש שנות מאסר נגזרו אתמול (ה') על ריאליטי ווינר, עובדת בחברת קבלן חיצונית שהועסקה על ידי הסוכנות לביטחון לאומי, שהדליפה מסמכים מסווגים שקשורים לפרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב.

ריאלטי ווינר נשלחת ל5 שנות מאסר (צילום: EPA)
ווינר בבית המשפט. יותר מחמש שנות מאסר בפועל(צילום: EPA)

ווינר, בת 26, הודתה לפני כחודשיים שהדליפה את המסמכים המסווגים לאתר The Intercept. בשימוע שנערך לה בבית המשפט הפדרלי בג'ורג'יה אישר השופט את בקשת סנגוריה להטיל עונש מאסר בפועל של 63 חודשים וכן שלוש שנים נוספות תחת פיקוח. מדובר בעונש הכבד ביותר שהוטל על אדם שהדליף מידע ממשלתי חסוי, אמר סניגורה עו"ד טיטוס ניקולס.

 

"גזר הדין והסדר הטיעון משקפים שריאליטי מכירה בכך שלמעשיה יש השלכות, שהיא למדה מטעותה ומוכנה לשלם על מעשיה", אמרו עורכי דינה בהצהרה. השופט הסכים להעביר את ווינר לכלא פדרלי בטקסס, שם תוכל לקבל טיפול רפואי ולהיות קרובה יותר למשפחתה.

ווינר. "למדה מהטעות ומוכנה לשלם על מעשיה" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ווינר. "למדה מהטעות ומוכנה לשלם על מעשיה"(צילום: רויטרס)

 

 

התובעים הפדרליים אמרו כי גזר דין של יותר מחמש שנים הולם למקרה הנוכחי, כי ווינר בגדה באמון של ארצה ושל עמיתיה. "שלא יהיו טעויות – זה לא מקרה של פשע ללא קורבנות", אמר התובע בובי כריסטין. "הפגיעה התכליתית של ווינר העמידה את ביטחון מדינתנו בסכנה... היא דוגמה מובהקת לאיום פנימי".

 

ווינר הועסקה על ידי חברת קבלן שהעניקה שירותים אניטליים לסוכנויות ביטחון ומודיעין בארה"ב. המסמך של ה-NSA שהיא הדליפה כלל פרטים טכניים על ניסיונות פריצה ממושכים מצד האקרים רוסים למערכת הצבעה בבחירות לנשיאות ב-2016. לפי הדיווח באתר, סוכנויות הביון האמריקניות סבורות שהרוסים ניסו לחדור למערכת רישום הבוחרים ולהכפיש את שמה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. למרות הפירוט הרב במסמכים המודלפים, לא נמצאה טענה להטיה ממשית של קולות הבוחרים, על אף שעל פי ההערכות, מרבית המתקפות נערכו בשבוע האחרון לפני הבחירות - בין ה-31 באוקטובר ל-8 בנובמבר.

: רוסיה גייט התערבות רוסיה ב בחירות ארה

העורך הראשי של The Intercept אמר כי יש להוקיר את ווינר וכי גזר הדין שלה והתביעות נגד אחרים כמותה הם פגיעה בחופש הדיבור ובחופש העיתונות. "במקום שיכירו בה כ'שומרת-מצפון' שגילויה סייעו להגן על הבחירות בארה"ב, ווינר הועמדה לדין בנחישות אכזרית של משרד המשפטים האמריקני תחת חוק הריגול".

 

השופט הורה שווינר תוחזק ללא אזיקים, למרות שהתובעים טענו כי היא מהווה סכנה לציבור לאחר שמצאו הערות "מטרידות" במחברת שלה. בפסקה אחת היא כתבה: "אני רוצה לשרוף את הבית הלבן". ולפי התובעים במחברת נמצאו שמות של שלושה קיצונים איסאלמים שמוכרים לרשויות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים