שתף קטע נבחר

ג'ון מקיין: "החלטתי להפסיק את הטיפול בסרטן"

משפחתו של הסנאטור הרפובליקני מסרה כי מקיין בן ה-81 החליט על הצעד בתום שנה שבה עבר טיפולים, לאחר שאובחן כסובל מגידול ממאיר במוחו: "התפשטות המחלה וגילו המופלג עשו את שלהם וגזרו את דינו"

הסנאטור הרפובליקני הבכיר ג'ון מקיין החליט להפסיק את הטיפולים הרפואיים שהוא עובר בגין מחלת הסרטן. כך מסרה אתמול (ו') משפחתו. מקיין בן ה-81 אובחן בשנה שעברה כסובל מגידול ממאיר במוחו והפחית את פעילותו הפוליטית בעקבות הגילוי.

 

ג'ון מקיין (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ג'ון מקיין(צילום: רויטרס)

"בקיץ שעבר חשף ג'ון את מה שמשפחתנו כבר ידעה: הוא אובחן כסובל מגליובלסטומה מולטיפורמה (שמוגדר כגידול הסרטני הממאיר האגרסיבי ביותר)", נמסר מטעם המשפחה. "התפשטות המחלה וגילו המופלג עשו את שלהם וגזרו את דינו. כעת, הוא החליט שלא לקבל עוד טיפול רפואי".

 

 

מקיין היה מועמד לנשיאות ארצות הברית ב-2008 ונחשב לאחד הפוליטיקאים המוערכים ביותר בגבעת הקפיטול בוושינגטון. הסנאטור הרפובליקני הבכיר, ששירת בעבר כטייס בצי האמריקני ונחשב לגיבור מלחמת וייטנאם, נבחר בנובמבר בשנה שעברה מחדש לכהונה שישית בסנאט. זמן קצר לאחר מכן הוא עבר ניתוח להסרת הגידול הסרטני וכן להסרת קריש דם מעל עינו השמאלית במרפאה בעיר פיניקס, אריזונה.

 

בעבר סבל מקיין ממלנומה (סרטן העור) לא חודרנית שהוסרה מגופו שלוש פעמים. הוא גם התגבר על כמה פציעות שמהן סבל לאחר שהיה בשבי במהלך מלחמת וייטנאם, אז הוכה ועבר עינויים על ידי שוביו מצפון וייטנאם.

 

מקיין נודע במהלך הקריירה שלו כמי שתמך בפעולות צבאיות אמריקניות תקיפות מעבר לים, אך גם במוניטין כמי שעבד בשיתוף פעולה עם דמוקרטים בסוגיות שונות, בהן הרפורמה בהגירה. רק בשבוע האחרון קרא מקיין לפעולה חוצה מפלגות כדי לערוך שינויים בביטוח הבריאות האמריקני.

 

הסנאטור הבכיר הוא בן ונכד לאדמירלים והיה, כאמור, טייס בצי האמריקני. מטוסו הופל בווייטנאם ב-1967 והוא שהה חמש שנים וחצי בשבי. אחד הרגעים הגדולים בקריירה של הסנאטור הרפובליקני היה כשעבד ב-2015 להעביר חקיקה שאוסרת עינויים.

 

כשמקיין קיבל הצעה להשתחרר מהשבי בגלל דרגתו של אביו, הוא סירב להשתחרר לפני אלה שהיו בשבי זמן רב יותר ממנו. בסופו של דבר הוא שב לארה"ב ב-1973 עם אסירי מלחמה אחרים.

 


פורסם לראשונה 24/08/2018 18:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים