שתף קטע נבחר

הקורבן ה-55: גבר טבע למוות בנהר הירדן

מכת הטביעות נמשכת עם מציאת גופתו של גבר בן 30 מחצור הגלילית שנעדר לאחר שנכנס לשחות בנהר ליד יסוד המעלה. באירוע אחר צעיר טבע בחוף לא מוכרז באזור נהריה ומצבו אנוש. תוך שבוע - שישה בני אדם טבעו למוות

טביעה בירדן. ארכיון ()
טביעה בירדן. ארכיון

בנהר הירדן אותרה לפנות בוקר (שבת) גופתו של גבר בן 30 תושב חצור הגלילית, שנעדר מאתמול בערב לאחר שנכנס לשחות בנהר, סמוך לגשר החמישה ביסוד המעלה. בכך עלה ל-55 מניין הטובעים למוות מתחילת עונת הרחצה. ברצועת חוף לא מוכרזת ליד חוף אכזיב שבגליל המערבי טבע צעיר בן 25 מהיישוב אעבלין ופונה לבית החולים במצב אנוש.

 

אמש סמוך לשעה 22:00 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על היעדרותו של הגבר ששחה בירדן. כוחות משטרה גדולים בסיוע מתנדבי יחידת חילוץ גולן הוזעקו למקום ופתחו בסריקות לאיתורו במים וביבשה. סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר איתרו הכוחות גופה במים, ובן משפחה של הנעדר זיהה כי מדובר בו.

טיילת הירדן בגליל העליון (צילום: אביהו שפירא)
נכנס לשחות ונעלם. נהר הירדן(צילום: אביהו שפירא)

בשעה 07:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על טביעה בחלקו הלא מוכרז של חוף אכזיב, סמוך לאנדרטה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום ביצעו פעולות החייאה בגבר שחולץ מהים. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא מונשם.

 

ביום חמישי טבע למוות צעיר כבן 20 בגן הלאומי גן השלושה (הסחנה). הוא נמשה מהמים וצוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע אותו. בתחילת השבוע טבע למוות יוחאי אלקיים, בן 28 מאשדוד, לאחר שקפץ למים להציל צעירה שהייתה במצוקה סמוך לחוף המצודה בעיר, וטבע בעצמו. הוא פונה לבית החולים אסותא בעיר ושם נקבע מותו. יום לאחר מכן טבע למוות גם תייר כבן 80 מאוקראינה, שהגיע לישראל לרגל חתונה של קרובת משפחתו. הוא טבע בחוף אולגה בחדרה.

 

 

בשבת הקודמת טבע למוות צעיר כבן 23 בחוף לא מוכרז ליד קיבוץ מעיין צבי הסמוך לזכרון יעקב. מאוחר יותר, בבית החולים מאיר נקבע מותו של גבר כבן 50 שחולץ במצב אנוש לאחר שטבע ברצועת חוף לא מוכרזת דרומית לחוף השרון בהרצליה.

 

מספר מקרי הטביעה למוות שנרשמו בעונת הרחצה של 2018 עד כה גבוה ב-16 בהשוואה לתקופת הרחצה כולה בשנה שעברה - כך עולה מנתוני מגן דוד אדום. מתחילת עונת הרחצה באמצע חודש מרץ טופלו על-ידי צוותי מד"א 201 בני אדם שנמשו מהמים בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי המים. 55 בני אדם מתו, בהם 13 ילדים עד גיל 10. מספר הטובעים למוות בכל עונת הרחצה בשנה שעברה עמד על 39.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
נהר הירדן
צילום: אביהו שפירא
מומלצים