שתף קטע נבחר

אחרי העפיפונים והמרגמות: משקמים את כרם שלום

מאות מתנדבים שתלו עצים בקיבוץ, פינוי עשבייה ותיקנו מפגעים סביבתיים. מנהל הקהילה: "נרגשים עד עמקי נשמתנו, חלמנו על היום הזה"

שיקום כרם שלום ()
"זו חלוציות בת זמננו". מתנדבים בכרם שלום

500 מתנדבים, בהם חיילים, בני נוער ובני גרעינים מכל רחבי הארץ לקחו היום (א') חלק בפרויקט שיקום סביבתי של קיבוץ כרם שלום. הפרויקט הוא חלק מתהליכי ההתחדשות שחווה הקיבוץ בחודשים האחרונים.

 

בחודשים האחרונים ספג הקיבוץ, כמו שאר יישובי עוטף עזה, אש רבה - הן כתוצאה מטרור העפיפונים והן עקב סבבי הסלמה שכללו שיגור רקטות ומרגמות לעבר האזור. עשרות עפיפוני תבערה נחתו בשטח הקיבוץ וסביבתו ודונמים רבים עלו באש. במבצע היום לקחו חלק גם 13 משפחות חדשות שנמצאות בשלבי קליטה לקיבוץ.

שיקום כרם שלום ()
"נרגשים עד עמקי נשמתנו מההתגייסות והעזרה". שיקום כרם שלום

שיקום כרם שלום ()

המתנדבים הרבים התמקדו בעיקר בשיפור פני המרחבים הציבוריים בקיבוץ. בנוסף, שתלו המתנדבים מדשאות ועצים, פינו עשבייה ותיקנו מפגעים סביבתיים.

 

ליאור דפנר, מנהל הקהילה של כרם שלום, אמר כי "חברי הקיבוץ נרגשים עד עמקי נשמתם מההתגייסות והעזרה שלהם זכינו. חלמנו על היום הזה והנה הוא. גם כרם שלום וגם היום הזה מוכיחים שכשחולמים ומאמינים הכל אפשרי". במסגרת "יום ההתחדשות" תתקיים הופעה מרכזית של הזמר עידן עמדי ששמע על היוזמה וביקש להופיע בהתנדבות מלאה כמחווה למתנדבים באירוע.

 

 

שיקום כרם שלום ()

שיקום כרם שלום ()

את האירוע יזמו בהתנדבות יועז הנדל וגרעין חיילים בסדיר המורכב מלוחמי יחידות עילית, בהן סיירת מטכ"ל, שהתיישב בקיבוץ. הגרעין חבר לארגון JNF UK, שראשיו נענו לקריאת הנהגת הקיבוץ להקצות את המשאבים הנדרשים למהלך.

 

יו"ר ארגון JNF UK שמואל חייק אמר: "יש פה אמירה ברורה לחמאס. אתם חשבתם להחליש את התושבים אבל עם ישראל ויהדות בריטניה מחבקים את תושבי כרם שלום ומראים להם שהם לא לבדם במערכה".

 

א', לוחם ביחידת עילית אמר: "ביום-יום אנחנו מגנים על המדינה בחזית ובסופי שבוע אנחנו מגיעים לכאן כי הלב מרגיש שצריכים אותנו. זו חלוציות בת זמננו".

 

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר על הפרויקט: "מי שרוצה להתרגש ולחוות את הציונות העכשווית במלוא תפארתה מוזמן להגיע לכרם שלום. בני נוער מתנדבים, חיילים ואזרחים מכל הארץ משתתפים יחד עם תושבי הקיבוץ במבצע ציוני מדהים של שיקום פני הקיבוץ. קיבוץ שחווה משבר בשנים האחרונות וכיום בזכות הרבה נחישות ואמונה חווה פריחה מחודשת, אנושית וסביבתית. אנו רואים כאן עשייה ציונית שאני לא זוכר כמותה בשנים האחרונות. מרגש לראות את הקיבוץ יפה שוקק חיים. זוהי הגשמה של חזון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים