שתף קטע נבחר

גם אחרי השבוע הקשה ביותר: אין ירידה בתמיכה בטראמפ

הטבעת מתהדקת, אבל הציבור האמריקני לא משנה את דעתו: יותר מחצי מהמצביעים סבורים כי טראמפ לא אמר אמת בנוגע למעורבות הרוסית, רק 27% סבורים שאינו מעורב במעשים הפליליים שהובילו להרשעת מקורביו - אבל התמיכה בנשיא נשארה כמעט ללא שינוי

 

 

איש סודו ופרקליטו האישי במשך שנים חתם על עסקת טיעון, סמנכ"ל הכספים בתאגיד שלו קיבל חסינות והטבעת סביבו הולכת ומתהדקת - אבל גם בתום השבוע הקשה ביותר לנשיאותו של דונלד טראמפ, לא נרשם שינוי משמעותי בתמיכה בו. כך עולה מסקר NBC ו"וול סטריט ג'ורנל" שפורסם היום (א').

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בין 18 ל-22 באוגוסט - יום לאחר הרשעת מנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט ועסקת הטיעון עם עורך הדין האישי בעבר מייקל כהן - שיעור התמיכה בטראמפ עמד על 46% לעומת 51% שהחזיקו בדעה שלילית על הנשיא. בסקר נוסף, שנערך מ-22 באוגוסט ועד 25 באוגוסט, שיעור התמיכה בנשיא ארצות הברית עמד על 44% לעומת 52% בעלי דעה שלילית. מדובר בשינוי שנמצא בתוך טעות הדגימה.

דונלד טראמפ (צילום: AP)
טראמפ. 44% תומכים, ל-52% דעה שלילית(צילום: AP)

עם זאת, לצד היציבות בתמיכה בו יש גם חדשות רעות לנשיא ארצות הברית - יותר מחצי מהמצביעים סבורים כי לא היה ישר ולא אמר אמת בנוגע לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016, שאותה מוביל התובע המיוחד רוברט מולר. 38% סבורים כי היה ישר, 56% אמרו ההפך. 89% מהמצביעים הדמוקרטים בטוחים שטראמפ לא אמר אמת, לעומת 18% מהרפובליקנים.

 

שישה ממקורבי טראמפ הודו עד כה באשמה או שהורשעו. רק 27% מהנשאלים אמרו כי הם סבורים שטראמפ לא היה מעורב במעשים הפליליים שהובילו להרשעתם ואילו 40% מעריכים כי הנשיא היה מעורב. 30% אמרו כי הם אינם יודעים. גם כאן נראה היטב הקיטוב המפלגתי. בקרב הרפובליקנים 9% סבורים שטראמפ היה מעורב, ואילו מבין תומכי הדמוקרטים 71% בטוחים כי הוא חלק מהקנוניה.

 

אתמול, במתקפת ציוצים, תקף טראמפ בטוויטר את שר המשפטים שלו ג'ף סשנס ואת התובע המיוחד לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות, רוברט מולר. "ג'ף סשנס אמר כי לא יאפשר לפוליטיקה להשפיע עליו רק כי הוא לא מבין מה קורה מתחת לעמדת הפיקוד שלו", צייץ טראמפ. "בוב מולר שנמצא בניגוד עניינים חמור והכנופיה של 17 הדמוקרטים הכועסים שלו חוגגים כשבשחיתות האמיתית לא נוגעים. אין קנוניה!".

דונלד טראמפ (צילום: AP)
רוב המצביעים: טראמפ לא אמר אמת בנוגע למעורבות הרוסית(צילום: AP)

דונלד טראמפ ומלניה בבית הלבן (צילום: gettyimages)
טראמפ ומלניה(צילום: gettyimages)

: רוסיה גייט התערבות רוסיה ב בחירות ארה

בציוץ אחר הוא ניסה להרחיק את עצמו מפרשה אחרת - ונעזר לשם כך בפרקליטו של מייקל כהן, עורך דינו האישי לשעבר שהסגיר עצמו ל-FBI וחתם על עסקת טיעון. "עורך דינו של מייקל כהן אישר ואמר שהלקוח שלו לא ידע אם טראמפ ידע על הפגישה בטראמפ (שממנה לא יצא כלום!). התשובה היא שלא ידעתי על הפגישה. עוד סיפור מומצא על ידי תקשורת הפייק ניוז!", כתב טראמפ.

 

שלשום, בהתפתחות אחרת, התברר כי אלן וייסלברג, סמנכ"ל הכספים בתאגיד "טראמפ", השייך למשפחתו של נשיא ארצות הברית, קיבל חסינות בפרשת דמי השתיקה. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי וייסלברג נקרא להעיד בפני חבר המושבעים בתחילת השנה. על פי החשד, טראמפ עבר על חוק מימון הבחירות האמריקני בכך ששילם את דמי השתיקה לכוכבנית הפורנו סטורמי דניאלס ולנערת פלייבוי קרן מקדוגל. בתוך כך, דווח בסוכנות הידיעות AP על קיומה של כספת שבה נשמרו מסמכים על דמי השתיקה ופרשות מביכות נוספות הנוגעות לטראמפ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים