שתף קטע נבחר

חשד לבלוני תבערה: ארבע שריפות בעוטף עזה

השריפות פרצו בשעות הצהריים סמוך ליער בארי, בצומת סעד וביער שוקדה. בשלב זה מדובר בחשד כי מדובר בבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה - לאחר כמה ימים של שקט יחסי. אמנם נבדקת אפשרות שלא מדובר בבלונים

 

 

טרור הבלונים מרצועת עזה חוזר? ארבע שריפות פרצו בצהריים (יום ב') ליד יישובים בעוטף עזה וביער שוקדה. צוותי כיבוי, בין היתר של קק"ל, השתלטו על הלהבות. אם אכן מדובר בבלוני תבערה - אלו השריפות הראשונות כתוצאה מבלוני או עפיפוני תבערה לאחר כמה ימים של שקט. בשירותי הכיבוי במחוז דרום אמרו כי לא מדובר בבלוני תבערה, אך החקירה נמשכת.

 

השריפה הראשונה פרצה סמוך ליער בארי, השנייה בצומת סעד והשלישית ביער שוקדה.

 

שריפה בעוטף עזה (צילום: קק
חשד לשריפות עקב בלוני תבערה, לראשונה זה שבוע(צילום: קק"ל)

 

שריפה בעוטף עזה (צילום: קק
אחת השריפות בעוטף עזה(צילום: קק"ל)

שריפה בעוטף עזה (צילום: קק
שריפה בעוטף עזה(צילום: קק"ל)

אחד מאנשי הביטחון שהגיע לאחד ממוקדי השריפות סיפר: "ככל הנראה מדובר בבלון, שכן השריפה פרצה באזור סעד בתוך שניות ובשלב הזה אין גורם אחר פרט לבלון תבערה שאפשר להצביע עליו כגורם השריפה, אבל עדיין אנחנו בודקים את הנושא".

 

השריפה הקודמת אירעה לפני שבוע בדיוק. אז כוחות כיבוי בסיוע צה"ל ורשות הטבע והגנים, פעלו לכיבוי בשריפה אחת שפרצה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה.

 

ביום ראשון בשבוע שעבר פרצו בעוטף עזה שלוש שריפות מבלונים שהופרחו מרצועת עזה. בבוקר בראשון שעבר התפתחה שריפה ביער ארז וכילתה שטח יחסית קטן. בצהריים נחת בלון תבערה באזור קיבוץ בארי וגרם לשריפה. זמן קצר לאחר מכן נחת בלון שלישי ובעקבותיו פרצה אש באזור יער בארי. בכל המקרים השתלטו על השריפות צוותי כיבוי ורכזי ביטחון של יישובי העוטף.

 

שר הביטחון אביגדור התייחס בשבוע שעבר לנושא ואמר כי "אי אפשר למנוע באופן מוחלט מקרה טרור של מפגע בודד כזה או אחר, גם בלונים". ליברמן הוסיף בהקשר זה כי "אני רואה בתקשורת ש'יש בלונים בדרום'. מתקשר עכשיו לצה"ל, לפיקוד דרום. אומרים 'נכון, היו בלונים, אבל זה בלונים בלבד, לא בלוני תבערה'. אין ספק שיש ירידה באירועים אבל זה לא מספיק, ולכן כל מה שחשוב זה ליצור זיקה מוחלטת בין השקט הביטחוני לבין הטבות כלכליות. העובדות בשטח ללא ספק הן שיש ירידה דרמטית באירועים".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קק"ל
אחת השריפות שפרצה בעוטף עזה
צילום: קק"ל
מומלצים