שתף קטע נבחר

טראמפ נגד גוגל: "מציגה עליי רק תוצאות רעות"

נשיא ארה"ב מאמץ את תיאוריית הקונספירציה הימנית שלפיה ענקיות האינטרנט מנסות להשפיע על העמדה הפוליטית של הציבור: "96% מהתוצאות כשמחפשים 'חדשות טראמפ' באות מהתקשורת השמאלנית, כמעט כל הדיווחים עליי רעים. מסתירים חדשות טובות. נטפל בזה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פתח היום (ג') חזית חדשה נגד ענקית האינטרנט גוגל, וטען כי התוצאות המוצגות במנוע החיפוש שלה מוּטות – משום שכשמריצים בגוגל את החיפוש "חדשות טראמפ" מתקבלים סיפורים שליליים עליו. "תוצאות החיפוש בגוגל 'חדשות טראמפ' מראות רק את הדיווחים של תקשורת הפייק ניוז", כתב טראמפ בציוץ בטוויטר, ותהה בפני עוקביו אם הדבר חוקי.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

דונלנד דונלד טראמפ נשיא ארה
טראמפ ותוצאות החיפוש עליו. הוא מאיים: "נטפל בזה!"(צילום: רויטרס)

"במילים אחרות, התוצאות האלה הן הונאה, בכל הנוגע אליי ולאחרים, כך שכמעט כל הדיווחים והחדשות הם רעים", כתב טראמפ. "פייק CNN זוכה להבלטה. התקשורת השמרנית/הרפובליקנית ההוגנת מושתקת. לא חוקי?". לטענת טראמפ, "96% מהתוצאות שעולות כמחפשים 'חדשות טראמפ' באות מהתקשורת הארצית השמאלנית המסוכנת למדי. גוגל ואחרים מדכאים קולות של שמרנים ומסתירים מידע וחדשות טובות. הם שולטים במה שאנחנו יכולים ולא יכולים לראות. זה מצב חמור מאוד, ונטפל בו!".

 

לפי סקר שפרסם מכון הסקרים Pew ביוני השנה, 43% מהאמריקנים סבורים שחברות הטכנולוגיה הגדולות תומכות בעמדות הליברלים ולא באלה של השמרנים, ו-72% מסכימים עם הרעיון שהרשתות החברתיות מצנזרות באופן פעיל עמדות פוליטיות המנוגדות לאלה. בקרב רפובליקנים ובקרב עצמאים הנוטים להסכים עם המפלגה הרפובליקנית, 85% העידו כי לדעתם רשתות חברתיות מצנזרות במכוון עמדות פוליטיות.

 

עם זאת, מחקרים שונים שנערכו לאורך השנים הצביעו על כך שהשמרנים דווקא זוכים לשגשוג ברשת החברתית. טוויטר ופייסבוק הכחישו בעבר כי הטיה כלשהי מכתיבה את האופן שבו הן מנהלות את הבמות הווירטואליות שלהן.

אילוס אילוסטרציה גוגל (צילום: AFP)
גוגל: "אנחנו לא מטים התוצאות. רק הרלוונטיות מנחה אותנו"(צילום: AFP)

כשהיועץ הכלכלי הבכיר של הנשיא טראמפ לארי קודלו נשאל אם טראמפ חושב שיש להטיל פיקוח כלשהו על גוגל השיב קודלו לכתבים: "אנחנו בוחנים את העניין. נעדכן אתכם".

 

טראמפ החל להתלונן על התנהלותן של ענקיות אינטרנט בתחילת החודש, כשרשתות חברתיות שונות פעלו לאסור את הצגת התכנים של פעיל הימין אלכס ג'ונס הדוגל בתיאוריות קונספירציה. חברות כמו אפל, יוטיוב וספוטיפיי הסירו לצמיתות תכנים שלו, ופייסבוק השעתה אותו ל-30 יום והסירה חלק מהעמודים הקשורים אליו. בציוציו בעניין לא הזכיר טראמפ את ג'ונס, אבל בעבר הוא שיבח את ג'ונס על המוניטין "המדהים" שלו.

 

כמה שעות אחרי הציוץ של טראמפ היום פרסמה גוגל הודעה שבה דחתה את טענתו שמנוע החיפוש שלה מציג רק תוצאות שליליות עליו. היא מסרה כי החברה אינה מקדמת תוצאות חיפוש למטרות פוליטיות. "כשאנשים מקלידים שאילתה לשורת החיפוש של גוגל המטרה שלנו היא לוודא שהם מקבלים את התשובות הרלוונטיות ביותר בתוך שניות", נמסר מגוגל. "החיפוש אינו משמש לקביעת אג'נדה פוליטית ואיננו מטים את התוצאות לטובת שום אידיאולוגיה פוליטית. בכל שנה אנחנו עושים מאות צעדים כדי לשפר את האלגוריתמים שלנו כדי לוודא שהם מציגים תוכן באיכות גבוהה בתגובה על השאילתות של הגולשים. אנו ממשיכים לעבוד כל העת כדי לשפר את מנוע החיפוש של גוגל, ולעולם לא ננסה להשפיע על עמדות פוליטיות בעזרת דירוג תוצאות החיפוש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טראמפ. "התוצאה הן הונאה"
צילום: AP
מומלצים