שתף קטע נבחר

מכה למועדוני החשפנות: המשטרה תתחיל לפעול נגד "לאפ דאנס"

ריקודי חשפניות שכוללים מגע מיני עם לקוחות הוגדרו כמעשה זנות, ובכוונת המשטרה לפעול נגד מועדונים שיאפשרו אותו - בהטלת קנסות ובסגירה. במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות בירכו: "טיפול השורש למיגור תעשיית הזנות הישראלית החל"

המשטרה הודיעה היום (ד') כי תתחיל לפעול נגד תופעת ה"לאפ דאנס", שהוא ריקוד אינטימי של חשפניות במועדונים, הכולל לרוב מגע מיני עם הלקוחות. מהמשטרה נמסר כי השינוי במדיניות האכיפה נובע מהנחיה חדשה של פרקליטות המדינה, ולפיה בנסיבות מסוימות עולה התופעה לכדי הגדרת זנות בחוק ובפסיקה.

 

אילוסטרציה חשפנית  (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)
 

על פי ההנחיה החדשה, ה"לאפ דאנס" יהווה מעתה במקרים מסוימים עבירה שתספק עילה לנקיטת אמצעים מנהליים נגד המועדונים שבהם היא מתבצעת, כגון הטלת קנסות או סגירה. המשטרה הפיצה מכתבי התרעה לבעלי מועדוני החשפנות המבהיר את שינויי המדיניות, והזהירה מפני אכיפה.

 

רב פקד שרית פרץ, ראש חוליית סחר בבני אדם באגף החקירות והמודיעין של המשטרה, הסבירה את המדיניות החדשה: "בשנים האחרונות המשטרה מנהלת מאבק נגד זנות וניצול נשים על כל סוגיהן. מועדוני החשפנות בישראל נהגו בין היתר לאפשר מתן שירותי מין בתוך המועדונים ובניגוד לחוק. לאחר פעילות אינטנסיבית של המשטרה, שירותי המין במועדונים צומצמו במידה רבה וישנם לא מעט מועדונים שנסגרו עקב כך".

 

לדבריה, "בעלי המועדונים הרחיבו את השירותים במקום ומזה זמן רב ניתנים שירותי 'לאפ דאנס', שהוא ריקוד אינטימי הכולל מגע מיני. העלינו צורך בפני פרקליטות המדינה לעדכון ההנחיות כדי שמשטרת ישראל תוכל להתמודד עם התופעה בצורה יעילה יותר. כיום, הושגה הסכמה וניתנה הנחיה שלפיה במקרים מסוימים ה'לאפ דאנס' עולה לכדי מעשה זנות. חשוב לזכור, אנחנו מדברים על נשים שברוב המקרים מגיעות משכבות אוכלוסייה מוחלשות. אותם בעלי מועדונים מנצלים אותן כדי להרוויח יותר כסף. משטרת ישראל תפעל בנחישות לאכיפה נגד התופעה".

 

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, בירכה על ההנחיה החדשה ואמרה כי "טיפול השורש למיגור תעשיית הזנות הישראלית החל. מועדוני החשפנות הם חלק מרכזי בתעשייה, לא רק בגלל החדרים האחוריים שבהם מנוצלות נשים לאקט מיני מלא, אלא גם בגלל ה'לאפ דאנס', שבמשך שנים ניסו לטעון שהוא 'ריקוד תמים' למרות שברור לכל שמדובר במגע מיני שכל מטרתו היא סיפוק יצריהם של באי המקום".

 

היא הסבירה כי הרקע להחלטה הוא מאבק שמנהל מטה המאבק ברישוי מועדוני החשפנות, ובראשם המועדון 'פוסיקט'. "אנחנו מבקשות להודות לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולחברת הכנסת עליזה לביא שהובילו את רשויות החוק לקבוע נחרצות כי 'לאפ דאנס' הוא מעשה זנות, וככזה לא יכול להיות שמקומות שבהם הוא מתקיים יפעלו ברישיון מהרשויות".

 

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יוזמת ומובילת הצעת החוק שמבקשת להשוות בין חשפנות לזנות בדין הפלילי ונמצאת כעת בוועדת השרים לענייני חקיקה, בירכה אף היא על ההחלטה, אך הוסיפה כי היא "קוראת לממשלה לאשר את הצעת החוק ולהפוך את המדיניות לחוק ונורמה ברורה בישראל. חשפנות היא חלק ממעגל הזנות. כחברה מוטלת עלינו האחריות לקבוע מה ערכי ומה מוסרי, גם אם אדם פרטי חושב אחרת. אי אפשר להשלים עם מציאות שבה נשים וגברים מוכרים את גופם ומיניותם לצורך סיפוק מיני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים