שתף קטע נבחר

הפלסטינים מאיימים: "נפנה לאו"ם על ביטול הסיוע לאונר"א"

דוברו של אבו מאזן אמר כי ההנהגה הפלסטינית בוחנת פנייה לעצרת הכללית של האו"ם בעקבות הפסקת המימון האמריקני לסוכנות הפליטים. "ארה"ב רק מחזקת את הטרור במקום לשרת את השלום". בישראל מברכים: "אונר"א - מהבעיות שהנציחו את הסכסוך"

 

 

סערת אונר"א: לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה לבטל את הסיוע לסוכנות הסעד לפליטים פלסטינים ולקרנות הסיוע ברצועת עזה - הפלסטינים מאיימים לפנות לאו"ם.

 

דוברו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר היום (שבת) כי "ההנהגה הפלסטינית בוחנת את האפשרות לפנות לעצרת הכללית של האו"ם ולמועצת הביטחון כדי להתנגד להחלטת ארה"ב בעניין אונר"א".

 

אבו מאזן דונלד טראמפ (צילום: רויטרס, AP)
"נפנה לאו"ם בעקבות ביטול המימון"(צילום: רויטרס, AP)

בהודעה שפורסמה מטעמו הוסיף אבו אודיינה כי "החלטת ארה"ב לא משרתת את השלום אלא מחזקת את הטרור באזור והינה בבחינת פגיעה בזכויות העם הפלסטיני". העצרת הכללית תיפתח בניו יורק ב-18 בספטמבר למשך שבוע.

 

לתת לפלסטינים לעשות לימונדה מהלימון של טראמפ | רון בן ישי

 

גם בליגה הערבית גינו בחריפות את הפסקת הסיוע. סגן מזכ"ל הליגה והאחראי על תחום פלסטין, סעיד אבו עלי, אמר כי אין לארצות הברית שום זכות לבטל את המימון לסוכנות שנוסדה בהחלטת האו"ם בשל הרצון לרצות את הקהילה הבינלאומית.

 

"החלטה 302 העצרת הכללית של האו"ם מדגישה את ההכרח בקיומה של סוכנות סיוע לפליטים הפלסטינים בשלל תחומים, עד אשר סוגיית הפליטים תיפתר בהתאם לזכות השיבה", אמר אבו עלי.

 

משאית של האו"ם עם סיוע הומניטרי בעזה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
משאית של האו"ם עם סיוע הומניטרי בעזה(צילום: AFP)

 

בישראל תומכים במהלך האמריקני להפסקת הסיוע לאונר"א, ואומרים כי הקיבוע של הפליטות הפלסטינית ע"י הסוכנות הייתה אחת הבעיות המרכזיות שמנציחות את הסכסוך עם הפלסטינים. "כדאי להסב את הכסף לגורמים אחרים שיעשו בו שימוש נאות לרווחת האוכלוסייה ולא להנצחת הפליטות", נמסר.

 

הפגנה בעזה נגד הפסקת המימון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הפגנה בעזה נגד הפסקת המימון(צילום: AFP)

מחלקת המדינה פרסמה אמש כי "הממשל בחן בקפידה את הנושא והחליט שארצות הברית לא תוסיף לממן עוד את סוכנויות האו"ם שתומכות בפליטים הפלסטינים. ארה"ב תקדם דיאלוג עם האו"ם ומדינות אחרות על 'מודלים חדשים וגישות חדשות', שעשויות לכלול סיוע".

 

בהודעתה הגדירה מחלקת המדינה את פעילות הסיוע לפליטים "הליך פגום מהיסוד". "מעבר לבור התקציבי עצמו והכשל בחלוקת השותפות בנטל באופן ראוי ומתאים, המודל העסקי הבסיסי וההתנהגות הפיננסית של אונר"א - שמבוססים על קבוצה של זכאי סיוע שמתרחבת בלי סוף ובמהירות גוברת - הם פשוט דבר שאינו בר-קיימא ושנמצא במשבר במשך שנים רבות".

  

"ההחלטה האמריקנית מהווה הפרה של החלטות האו"ם. עונש כזה לא ישנה את העובדה שלארה"ב אין יותר תפקיד באזור", אמר אבו רודיינה. דובר אונר"א הופתע התייחס גם כן להחלטה האמריקנית ואמר כי הוא מופתע מההחלטה. הדובר, כריסטופר גאנס, הוסיף כי הוא דוחה את הטענה האמריקנית כי תוכניות הסוכנות "פגומות מהיסוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים