שתף קטע נבחר

בלגיה מחלקת את ירושלים

משפחה ירושלמית המתגוררת באותה דירה קיבלה מכתבים מהקונסוליה הבלגית. אלא שהאמא הוגדרה כתושבת ירושלים, וילדיה גילו שהם גרים ב"שטחים הפלסטיניים"

פסגת זאב (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פסגת זאב(צילום: EPA)

הסדר מדיני נוסח בלגיה: משפחה ירושלמית שמחזיקה באזרחות כפולה - ישראלית ובלגית - הופתעה השבוע לקבל פנייה בכתב מהקונסוליה הכללית של בלגיה, שהתייחסה לאם המשפחה כמי שגרה ב"ירושלים", ואילו לשני ילדיה כמי שמתגוררים ב"שטחים הפלסטיניים".

  

המשפחה מתגוררת בשכונת פסגת זאב שהיא חלק מירושלים, ונמצאת מעבר לקווי 67'. עד היום, לאורך השנים, התייחסו הבלגים במכתבים שנשלחו מהקונסוליה ומוענו לכל בני המשפחה כאל תושבי ירושלים. ואולם כעת, לראשונה, הפרידה הקונסוליה בין בני המשפחה. האמא, אנאבל הרציגר טנצר, קיבלה מכתב הממוען לירושלים, ואילו שני ילדיה, טליה וגלעד טנצר (בני 24 ו-26), שמתגוררים איתה באותה דירה, קיבלו מכתבים הממוענים ל"שטחים הפלסטיניים".

משפחת טנצר ()
משפחת טנצר

המכתב שהגיע השבוע נשלח לכל אזרחי בלגיה לקראת הבחירות המתוכננות בבלגיה עם הסבר בנוגע לזכות ההצבעה. המשפחה מעריכה שהשינוי במדיניות נובע כנראה מההחלטה האמריקאית להעביר את השגרירות שלה לירושלים - צעד שנדחה על ידי מדינות האיחוד האירופי.

 

אבי המשפחה אלכס טנצר מסר בתגובה: "לא רק שבלגיה מחלקת את ירושלים, היא גם מנסה להפריד בין ילדיי ובין אשתי. תמיד גרנו בצפון ירושלים ואנו חלק מירושלים. עד הפעם קיבלנו את כל המכתבים לכתובת בה נכתב - ירושלים. אני מקווה שזה לא שינוי במדיניות הבלגית. אני דורש לקבל הסברים ומבקש שישלחו מכתבים חדשים שכתוב בהם ‑ ירושלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים