שתף קטע נבחר

ירדן: "רעיון הקונפדרציה אינו פתוח לדיון"

דוברת ממשלת ירדן הגיבה על דברי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שטען כי צוותו של טראמפ הציע את הרעיון: " עמדתה של ירדן איתנה וברורה לגבי הסוגיה הפלסטינית - פתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967"

 

אבו מאזן דונלד טראמפ (צילום: רויטרס, AP)
אבו מאזן ודונלד טראמפ(צילום: רויטרס, AP)

ממשלת ירדן דחתה אתמול (א') את התוכנית המדינית האמריקנית שבסיסה קונפדרציה פלסטינית עם ירדן - כפי שטען אבו מאזן בפגישה עם נציגי "שלום עכשיו".

 

דוברת ממשלת ירדן, ג'ומאנה רנימאת, אמרה כי "קונפדרציה בין ירדן ופלסטין אינה פתוחה לדיון. עמדתה של ירדן איתנה וברורה לגבי הסוגיה הפלסטינית - פתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967.

 

מוקדם יותר אמר הנשיא הפלסטיני אבו מאזן כי ההצעה הוצגה לו ע"י צוות המו"מ האמריקני וכי יסכים לתוכנית רק אם ישראל תהיה תהיה חלק מהקונפדרציה.

 

אבו מאזן (צילום: לשכת אבו מאזן)
חברי הכנסת סבטלובה, רז ופעילי "שלום עכשיו" עם אבו מאזן(צילום: לשכת אבו מאזן)

אבו מאזן אמר למנכ"לית "שלום עכשיו" שקד מורג ולחברי הכנסת מוסי רז (מרצ) וקסניה סבטלובה (המחנה הציוני) שביקרו אותו אתמול כי מנגנוני הביטחון של הרשות "מקיימים תיאום ביטחוני יום-יומי עם מערכת הביטחון הישראלי" וכי הוא ואנשיו "עושים כל שניתן כדי שאף ישראלי לא ייפגע".

 

"אני נפגש עם ראש השב"כ באופן קבוע - אנחנו מסכימים על 99% מהנושאים", הוסיף אבו מאזן ואמר כי הוא תומך בביטחון לישראל ובמציאת פתרון לבעיית הפליטים שעלתה כעת עם ביטול המימון האמריקני לאונר"א. לדבריו, ארצות הברית עוינת כלפי הפסטינים וסוגרת את תהליך השלום. "ארה"ב רוצה לחסל את אונר"א לגמרי".

 

עם זאת, אבו מאזן אמר כי הוא נפגש עם טראמפ ארבע פעמים, ושהנשיא האמריקני אמר לו שהוא תומך בחזון שתי המדינות, ובמדינה מפורזת שאנשי נאט"ו ישמרו על הביטחון באזור".

 

אבו מאזן אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב להיפגש עמו: "יש לי בעיה עם נתניהו, לא עם הליכוד. נתניהו מתנגד ליוזמה של טראמפ", אמר אבו מאזן.

 

לדבריו, ישראל ממשיכה לסרב למשא ומתן עם הפלסטינים אף שהרוסים יזמו פעמיים מפגשים בין הצדדים, ויחד איתם גם היפנים, ההולנדים והבלגים.


פורסם לראשונה 02/09/2018 23:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, AP
אבו מאזן ודונלד טראמפ
צילום: רויטרס, AP
מומלצים