שתף קטע נבחר

דב יצא לשחק ברידג', התעמת עם רוכב בת"א - ומת

דב רק, בן 70 מת"א, התווכח עם רוכב אופניים חשמליים ומת, ככל הנראה מהתקף לב. משפחתו סיפרה על אדם שעזר לכל אחד וטענה כי במשטרה סירבו להעביר להם פרטים. החשוד שוחרר למעצר בית, גורמים בסביבתו: "הוא זה שהותקף"

 

דב רק   ()
ההרוג, דב רק

התעמת עם צעיר שרכב על אופניים חשמליים, התמוטט ומת: דב רק, תושב תל אביב בן 70, הוא האדם שנהרג אתמול (יום ב') ברחוב ויצמן בתל אביב, לאחר ויכוח שפרץ בינו לבין רוכב אופניים חשמליים. בני משפחתו של רק טוענים כי המשטרה טרם עדכנה אותם בנסיבות שגרמו למותו. הצעיר בן ה-28 החשוד בהריגה שוחרר למעצר בית למשך 6 ימים.

 

רק הותיר אחריו את אשתו אידה ושני ילדים: לילי בת 21 ודניאל בן 29, שעושה את דרכו מפריז. הוא התנדב בלילות במשטרה במשך יותר משלוש שנים, וחבריו סיפרו על אדם שתמיד רצה לעזור לזולת. לאחרונה סיים קורס מדריכי ברידג' והיה אמור להתחיל ללמד ילדים בקאנטרי בקריית שלום. בעבר העסיק במפעל שלו ברחובות בעלי מוגבלויות והשתתף ככדורסלן באירועי המכבייה.

 

"דב יצא אתמול ב-9 בבוקר לשחק ברידג' ליד כיכר המדינה", סיפרה האלמנה אידה. "בדרך כלל הוא חוזר ב-12 וחצי. כשהוא לא חזר חשבתי שאולי הלך לבקר את אמא שלי שנמצאת באיכילוב. ב-13:30 קיבלתי טלפון מאיכילוב שמבקשים שאגיע מהר לבית החולים. כששאלתי מה מצבו סירבו להגיד, וכשהתעקשתי אמרו שמצבו קריטי. כשהגעתי לבית חולים קיבלתי את הבשורה, וכמה דקות אחרי הגיעו שוטרים ואמרו שהם חושבים שמדובר בדום לב. אנחנו לא ידענו את השתלשלות העניינים עם הבחור".

 

 

בני משפחתו אמרו כי טרם עודכנו מהמשטרה על נסיבות האירוע הטרגי. "לא ידענו על הוויכוח ועל העימות שפרץ ברחוב", אמרו. "זה לא ייאמן, זה כל כך פתאומי, אנחנו בהלם", הוסיפה האלמנה. "יצא בבוקר כרגיל, ובצהריים מודיעים שהוא איננו". בני משפחתו ממתינים משעות הבוקר לנציגי המשטרה שיאשרו למכון הפתולוגי לשחרר את גופת יקירם לקבורה.

 

בן כגן, אחיינו של המנוח, אמר כי הם מצפים מהמשטרה למסור להם את פרטי האירוע: "דוד שלי היה אדם מדהים וספורטאי, איש צודק ורודף צדק. כשהמשטרה הגיעה לבית החולים הם דיברו רק על הנתיחה לאחר המוות. לא היו מוכנים לחשוף כלום על המקרה. שאלנו למה צריך נתיחה שאחרי המוות, אמרו לנו - 'סליחה זה חסוי'".

דב רק   ()
יצא לשחק ברידג', ולא חזר

מוקדם יותר היום החליט נשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, לשחרר למעצר בית את החשוד בהריגה. במהלך העימות, שכלל תקיפות הדדיות, התמוטט רק. מפרטי החקירה עולה כי החשוד רכב על אופניו ברחוב ויצמן, אז החל ויכוח בינו לבין רק, שהתפתח לתקיפות הדדיות. בשלב מסוים התמוטט רק, ובהמשך כאמור נקבע מותו.

 

השופט דורון כתב בהחלטתו כי "בהמשך לסכסוך בין עוברי דרך התחוללה קטטה בין החשוד והמנוח שעל פי מספר עדויות התרחשה כאשר החשוד שוכב על גבו והמנוח מנסה לתקוף אותו. התוצאה - מותו של המנוח - מצערת מאוד, ואולם על פניו מהראיות קשה לומר שתקיפה רגילה של החשוד היא שהביאה למותו. החשוד אדם נורמטיבי ואין לו רישום פלילי".

 

גורמים בסביבתו של החשוד טוענים כי רק הוא שהחל בוויכוח ואף ירק על החשוד. לטענתם, החשוד הרים את הגלגל הקדמי של אופניו כדי להגן על עצמו, אך נפל על גבו. אז, הם טוענים, המנוח ישב עליו ונתן לו אגרופים, עד שהגיע אדם נוסף והפריד ביניהם. בהמשך, לדבריהם, שניהם קמו מהקרקע ואז התמוטט רק.

 

עורך דינו של החשוד, משה וייס ממשרדו של אבי חימי, אמר: "בית המשפט הורה לשחררו בזמן החקירה למעצר בית למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בכמה ימים. החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה. מדובר בסיפור קפקאי וטרגי לכל הדעות. אנחנו סומכים ידינו על משטרת ישראל והפרקליטות שיגיעו למסקנה שהחשוד אינו זה שגרם למותו של המנוח. הראיות מצביעות על כך, והוצהר על ידי המשטרה שהתוקף באירוע לא היה החשוד. התוצאה המצערת של המוות, ככל הנראה, נגרמה מאירוע רפואי שאינו קשור, ואני סמוך ובטוח שכך יראו החקירה והנתיחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים