שתף קטע נבחר

בריטניה מאשימה שני רוסים בהרעלת המרגל

בריטניה הודיעה שאלכסנדר פטרוב ורוסלן בושירוב הרעילו את המרגל סרגיי סקריפל ובתו יוליה, ופרסמה צו מעצר אירופי נגד השניים. את החומר הרעיל החביאו בבקבוק בושם. המשטרה פרסמה את תמונת הבקבוק שנמצא אחרי המתקפה

בריטניה הודיעה בצהריים (יום ד') שלפי ראיות משמעותיות שני גברים רוסים הרעילו את המרגל סרגיי סקריפל - אלכסנדר פטרוב ורוסלן בושירוב. התביעה בממלכה מאשימה אותם בניסיון רצח וקשירת קשר לרצח סקריפל ובתו יוליה, שאושפזו במצב קשה. צו מעצר אירופי פורסם נגד השניים. בנאום בפרלמנט אמרה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי שהשניים הם סוכני מודיעין של צבא רוסיה. "הם פעלו כמעט בוודאות באישור הדרג הבכיר הממשלה", אמרה.

בריטניה אלכסנדר פטרוב רוסלן בושירוב צו מעצר הרעלת סרגיי סקריפל רוסיה ()
רוסלן בושירוב ואלכסנדר פטרוב
 

אלכסנדר פטרוב ו רוסלן בושירוב הנאשמים בהרעלת סרגיי סקריפל ב סולסברי ביום ההרעלה בריטניה (צילום: רויטרס)
תיעוד מצלמת אבטחה: פטרוב ובושירוב ביום ההרעלה בסולסברי(צילום: רויטרס)

שני הנאשמים הרוסים בהרעלת סרגיי סקריפל תחנת רכבת ב סולסברי יום לפני ההרעלה בריטניה רוסיה (צילום: AP)
השניים בסולסברי יום לפני ההרעלה(צילום: AP)
 

אלכסנדר פטרוב אחד הנאשמים בהרעלת סרגיי סקריפל מגיע לבריטניה שדה התעופה גטוויק לונדון (צילום: רויטרס)
בנחיתה בלונדון, יומיים לפני ההרעלה(צילום: רויטרס)

רוסלן בושירוב בשדה התעופה גטוויק ב לונדון בריטניה נאשם בהרעלת סרגיי סקריפל (צילום: AP)
(צילום: AP)

מפקד היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור אמר שהשניים הגיעו ממוסקבה ללונדון ב-2 במרס, יום שישי. הם חזרו לרוסיה כעבור יומיים, ובבדיקות בחדר המלון שלהם נמצאו שרידי "נוביצ'וק" – גז העצבים שהרעיל את סרגיי ויוליה סקריפל. באותו יום, 4 במרס, נמצאו סקריפל ובתו מחוסרי הכרה על ספסל בעיר סולסברי באנגליה.

 

בנוסף פרסמה המשטרה הבריטית את בקבוק הבושם שנמצא אחרי ההרעלה, שבו היה החומר הרעיל ששימש את שני הרוסים בתקיפה. לפי בריטניה פטרוב ובושירוב ריססו את ה"נוביצ'וק" על דלת הכניסה של סקריפל בסולסברי. יותר משלושה חודשים לאחר מכן מצא גבר מקומי את הבקבוק. הוא אושפז וחברתו מתה אחרי שנחשפה לחומר הרעיל.

בריטניה אלכסנדר פטרוב רוסלן בושירוב צו מעצר הרעלת סרגיי סקריפל רוסיה בושם ()
בקבוק הבושם ששימש את השניים בהרעלה
 

אריזת בקבוק הבושם שבו החביאו הנאשמים הרוסים את החומר הרעיל בריטניה רוסיה (צילום: רויטרס)
אריזת בקבוק הבושם שהבריחו השניים לבריטניה(צילום: רויטרס)
 

סרגיי סקריפל ויוליה סקריפל ()
סרגיי ויוליה סקריפל

התביעה הבריטית הוסיפה שבריטניה לא מבקשת ממוסקבה להסגיר את השניים, מכיוון שהחוק הרוסי אוסר על הסגרה של אזרחי המדינה. צו המעצר האירופי אומר שהם יעצרו רק אם יעזבו את רוסיה, תרחיש שלפי המשטרה הבריטית "מאוד לא סביר". לפי היחידה ללוחמה בטרור פטרוב ובושירוב, בשנות ה-40 לחייהם, השתמשו בשמות בדויים וכבר ביקרו בבריטניה לפני ההרעלה. 

 

רוסיה הכחישה פעמים רבות שהרעילה את סקריפל, שריגל עבור המודיעין הבריטי וריצה מאסר במולדתו על בגידה. בעקבות ההרעלה הידרדרו היחסים של רוסיה עם המערב, ומדינות רבות גירשו דיפלומטים רוסים. בתגובה לפרסום בבריטניה אמר משרד החוץ הרוסי ששמותיהם של הנאשמים "לא אומרים דבר" למוסקבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים