שתף קטע נבחר

ריבלין: "חוק הלאום רע לעם היהודי"

נשיא המדינה המשיך לתקוף את חוק הלאום וטען כי במתכונתו הנוכחית הוא רע למדינת ישראל: "בואו נחשוב על מחר שבאמצעות החוק נתחיל להגדיר ולסווג יהודים". הוא התייחס לאפשרות של בחירות קרובות: "מצפה מראשי המפלגות כולם להתחייב לבחירות הוגנות"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין המשיך לבקר הערב (ד') את חוק הלאום: "החוק בנוסחו הנוכחי רע למדינת ישראל ורע לעם היהודי". ריבלין אמר את הדברים באירוע להשקת ספרו החדש של יועז הנדל במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים.

 

ויקטור אורבן וראובן ריבלין  (צילום: יואב דודקביץ')
ראובן ריבלין(צילום: יואב דודקביץ')

"בואו נחשוב על היום שבו, באמצעות החוק הזה, נגדיר ונסווג אזרחים. בואו נחשוב על מחר שבו באמצעות החוק נתחיל להגדיר ולסווג סוגי יהודים - יהודים יותר ויהודים פחות", הוסיף ריבלין. "החוק הוא חלק ממגמה רחבה יותר, עולמית אולי, שחותרת להשתיק את הוויכוח, שחותרת למציאות שבה יש שתי אפשרויות - או שאתה איתי או שאתה נגדי. או שאתה איתי או שאתה בוגד, אויב. בין אם אתה שמאלני ובין אם אתה הנשיא".

 

ריבלין התייחס לאפשרות של בחירות כלליות בקרוב וקרא לשחקנים הפוליטיים לנהוג בכבוד ובהגינות. "ייתכן שאנחנו לא רחוקים מיום הבחירות. אנחנו צריכים להבטיח את היכולת שלנו לשמור על תהליך דמוקרטי הוגן, על זכויותהים של כל האזרחים, דעות ללא עיוותים. אני מצפה מראשי המפלגות כולם להתחייב לבחירות הוגנות".

 

"רוצים מערכת בחירות שמתמודדת על הקול החיצוני ולא על הקול הקיצוני. במציאות הישראלית מאוד מפתה להציע עולם שיש בו שחור ולבן. זו תמונה נוחה, קליטה, שאולי אפילו עושה לנו נעים לפעמים. בפועל, ההתמודדות עם המציאות הישראלית הביטחונית, המדינית והאזרחית היא מלאכה מורכבת ועדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ניימן / לע"מ
ריבלין
צילום: מארק ניימן / לע"מ
מומלצים