שתף קטע נבחר

הקורבן ה-61: גבר טבע למוות בחוף פלמחים

בחלקו הלא מוכרז של החוף הסמוך לראשון לציון טבע למוות גבר בן 53. צוות מד"א קבע את מותו לאחר שאזרחים משו אותו מהים במצב אנוש וניסו לשווא לבצע בו פעולות החייאה

אמבולנס של מד
58 טובעים למוות מתחילת עונת הרחצה. מקום האירוע בחוף פלמחים(צילום: רונן אברהמי תיעוד מבצעי מד"א)

גבר בן 53 טבע היום (יום ו') למוות בחלקו הלא מוכרז של חוף פלמחים. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו בתום פעולות החייאה. בכך עלה ל-61 מניין הטובעים למוות מתחילת עונת הרחצה.

 

הדיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון התקבל בשעה 15:40. בדיווח נמסר על גבר מחוסר הכרה שנמשה מהים. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו לזירה.

 

פראמדיק מד"א אלדר מלכה סיפר: "כשהגענו לחלקו הלא מוכרז של החוף ראינו על שפת הים גבר מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשהמציל מהחוף המוכרז מבצע בו פעולות החייאה בסיסיות. אזרחים שהיו בחוף סיפרו לנו שהם ראו את הגבר מחוסר הכרה בים ושהוא נמשה לחוף בסיוע אופנוע ים. ערכנו בדיקות רפואיות וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים, אבל מצבו היה קריטי ובסופו של דבר נאלצנו לקבוע את מותו".

 

אתמול נקבע מותה של הפעוטה אדל חיה ענאל בת ה-3 שטבעה שמונה ימים קודם לכן בבריכה ביתית במושב מיטב במועצה האזורית גלבוע. במשטרה אמרו כי החקירה בדבר נסיבות האסון נמשכת.

 

ענאל פונתה הפעוטה לבית החולים במצב אנוש לאחר שנמשתה מהבריכה, ולמרות כל ניסיונות ההצלה, נפטרה. הפעוטה נמצאה בבריכה על ידי בנות הדוד שלה ונמשתה מהמים.

 

על פי נתוני מד"א, מתחילת עונת הרחצה בסוף חודש מרץ ועד היום, החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-234 בני אדם שנמשו מהמים בחופים, בריכות ומאגרי מים שונים. 61 טבעו למוות, בהם 15 ילדים עד גיל 10. שישה פונו לבתי חולים במצב אנוש, וחמישה פונו במצב קשה.

 

עוד עולה מהנתונים כי רוב מקרי הטביעה - 130 - התרחשו בים התיכון. 33 מקרים בבריכות ציבוריות ו-21 בבריכות פרטיות. תשעה טבעו בים המלח, שישה בכינרת ושישה בים האדום. בנהר הירדן טבעו ארבעה בני אדם, בנחל הירקון שניים, בגן השלושה (הסחנה) שניים ובירדנית אחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן אברהמי תיעוד מבצעי מד"א
מקום הטביעה
צילום: רונן אברהמי תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים