שתף קטע נבחר

סופית: הדריסה ליד חוות גלעד - תאונה ולא פיגוע

כמעט חודש אחרי שחוה רויזן מעמנואל נדרסה למוות בשומרון על ידי נהג מונית פלסטיני, הואשם הפוגע בגרימת מוות ברשלנות והפקרה

 

חווה רויזן ()
חוה רויזן

הפרקליטות הצבאית הכריעה: גרימת מוות ברשלנות ולא פיגוע דריסה. לבית המשפט הצבאי שומרון הוגש היום (ד') כתב אישום נגד נהג המונית הפלסטיני  שדרס למוות בחודש שעבר ליד חוות גלעד את חוה רויזן מעמנואל. הפרקליטות הצבאית מייחסת לנאשם עבירות של גרימת מוות ברשלנות והפקרה לאחר פגיעה בתאונה, והיא מבקשת להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.

זירת האירוע (צילום: נדב  גולדשטיין/ TPS)
זירת הדריסה ליד חוות גלעד(צילום: נדב גולדשטיין/ TPS)

חשש לפיגוע בחוות גלעד (צילום: נדב  גולדשטיין/ TPS)
(צילום: נדב גולדשטיין/ TPS)

רויזן, בת 42 במותה, חצתה ב-16 באוגוסט את הכביש בכביש 60 ליד המאחז בשומרון - ולפתע פגע בה נהג המונית הפלסטיני, כאמל קדרי (63) מחורבת ציר. הנהג הדורס נמלט מהזירה ובהמשך הסגיר את עצמו לידי המשטרה הפלסטינית בשכם.

 

הנהג טען כי ברח מזירת התאונה מכיוון שפחד. תחקור ראשוני של צה"ל והשב"כ העלה אז כי קיימת סבירות גבוהה שמדובר בתאונה, אולם לא נשללו כיווני חקירה אחרים. כעת, עם הגשת כתב האישום, נקבע כאמור סופית כי בישראל לא סבורים שמדובר בפיגוע דריסה מתוכנן.

 

"זה מיליון אחוז פיגוע", אמר האלמן שמואל יום לאחר התאונה. "דיברתי איתה. היא חזרה מאלון מורה וזה לא כזה רחוק מהבית שלנו כי אנחנו גרים בעמנואל. אמרתי 'טוב, תחזרי בשלום ושיהיה בהצלחה'. לא היה לה צורך לנסוע לכיוון שכם. ראיתי בתמונות שהיו שם עוד אנשים. היא אמרה שהיא בתחנה ומחכה לקו 101 מאריאל או טרמפ ראשון וככה הבנתי.

 

שמואל אמר אז עוד כי "לא היה לה שום צורך לחצות את הכביש. אולי ראתה טרמפ וזה בסדר כי כל האנשים שגרים מעבר לקו הירוק רגילים לטרמפ ומכירים אחד את השני ורק מסתכלים על המספרים כדי לראות שזה לא רכב ערבי. יש שם בתחנות אבטחה, חיילים שלנו. לא יכול להיות שהיא הלכה לאמצע הכביש והחיילים לא יעירו לה. בלב שלי אני בטוח שזה פיגוע דריסה. יכול להיות שזה היה מחבל לבד שפתאום החליט לעשות את זה".

 

במשטרת מחוז ש"י אמרו היום כי "עם קבלת הדיווח ולצד חקירת גורמי הביטחון פתחה המשטרה בחקירה בחשד לאירוע תאונת פגע וברח. במסגרת החקירה בוצעו פעולות רבות ומגוונות ונאספו ממצאים וראיות. בתום חקירת המשטרה הועבר התיק לפרקליטות הצבאית לעיון והחלטה". מעצרו של הנאשם הוארך עד יום חמישי הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים