שתף קטע נבחר

משבר המים בעיראק: קבוצת כדורגל אושפזה ולא פתחה את העונה

מועדון הכדורגל אל-חוסיין מבגדד התכונן טוב לביקור בבצרה, שסובלת מבצורת ומחסור במים נקיים. בכל זאת אושפזו עשרה שחקנים ושני חברי הנהלה בגלל מים מזוהמים, והמשחק במחזור הראשון נדחה

קבוצת כדורגל בכירה מבגדד חוותה על בשרה את משבר המים הקשה בעיר בצרה בדרום עיראק. עשרה שחקנים של הקבוצה הושבתו – והקבוצה לא פתחה את העונה.

 

מים ואש: הבצורת בעיראק, סכנה ביטחונית

 

קבוצת אל-חוסיין נסעה 600 ק"מ דרומה כדי לשחק מול נפת אל-ג'ונוב בפתיחת הליגה. המשחק בוטל בגלל שעשרה שחקנים של אל-חוסיין פונו לבית החולים בגלל מים מזוהמים.

עיראק מחאה אזור בצרה בסרה (צילום: EPA)
מפגינים בבצרה על מצוקת המים(צילום: EPA)

מחודש אוגוסט פונו לבתי החולים בבצרה כ-60 אלף איש בגלל משבר המים. פאדל זאגיר, המנהל האדמיניסטרטיבי של אל-חוסיין, אמר שהקבוצה מבגדד ניסתה להיזהר לקראת המשחק היום, אבל זה לא עזר.

 

"הבאנו איתנו הרבה מים מינרלים מבגדד, אבל נראה שהמים ששימשו את השחקנים למקלחת ולכביסה היו מזוהמים", אמר. "אחרי שעשרה שחקנים ושני חברי הנהלה היו בלילה בבית החולים ניהלנו שיחות על דחיית המשחק עם נפת אל-ג'ונוב", הוסיף זאגיר.

שריפה של הקונסוליה האיראנית בבצרה, עיראק (צילום: AP)
מציתים את דגל איראן, הקונסוליה בבצרה הוצתה(צילום: AP)

שריפה של הקונסוליה האיראנית בבצרה, עיראק (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

התאחדות הכדורגל הסכימה לדחות את המשחק. תאריך חדש טרם נקבע. הקבוצה מבגדד נשארת בינתיים בבצרה. השחקנים המאושפזים עדיין לא כשירים להשתחרר מבית החולים ולנסוע בחזרה הביתה.

 

משבר המים בבצרה עורר לאחרונה גל הפגנות. 12 מפגינים נהרגו בכמה הפגנות ליליות אלימות, שבהן הוצתו מוסדות ציבוריים והקונסוליה האיראנית בעיר בצרה. למשבר יש השלכות קשות על התמיכה בבגדד בראש הממשלה חיידר אל-עבאדי. בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה שהוא לא ירצה לעמוד בראש ממשלה חדשה, בשעה שמתקיימים מגעים בנושא, רק ארבעה חודשים אחרי הבחירות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים